Południowa Obwodnica Warszawy. Trzy nowe odcinki i most przez Wisłę
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała kontrakty na budowę trzech odcinków oraz na nadzór nad tymi inwestycjami.
2015-12-11, 15:00
Posłuchaj
W ciągu kilku lat powstanie trasa szybkiego ruchu biegnąca przez dzielnice Ursynów, Wilanów oraz Wawer. Część trasy na Ursynowie zostanie poprowadzona tunelem. Jak mówi rzecznik Generalnej Dyrekcji Jan Krynicki, pierwsze samochody powinny pojechać tą częścią obwodnicy za niespełna pięć lat.
Roboty będą trwały 41 miesięcy. Jednak pierwsi robotnicy wejdą na plac budowy mniej więcej za rok. Do tego czasu pełne ręce pracy będą mieli projektanci, którzy na deskach kreślarskich muszą opracować plany trasy. Kiedy projekty będą już gotowe, rozpoczną się prace przygotowawcze.
Trasa będzie miała niespełna 20 kilometrów. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie, każda po trzy pasy ruchu. W ramach inwestycji powstanie most przez Wisłę.
Zadanie, jak informuje GDDKiA, zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne: odcinek A o długości ok. 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem, odcinek B o długości ok. 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę, odcinek C o długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
REKLAMA

Prace prowadzić będą Astaldi S.p.A. (A), konsorcjum Gulermak Agir Sanayi Inssat ve Taahhut A.S.i PBDiM Mińsk Maz. (B) i Warbud S.A (C). Nadzór nad realizacją będzie prowadzić Egis Polska Inżynieria Sp. z o.o.
IAR/GDDKiA/fc
REKLAMA
REKLAMA