Od lutego składy PKP Cargo poprowadzą nowe lokomotywy wielosystemowe
W przyszłym miesiącu pociągi PKP Cargo na międzynarodowych trasach zaczną obsługiwać pierwsze trzy z 15 zakupionych od Siemensa lokomotyw wielosystemowych.
2016-01-12, 13:42
Zakup Vectronów to największa inwestycja taborowa PKP Cargo od lat; wartość umowy to około 315 mln zł.
Spółka podała we wtorek, że pierwsze trzy lokomotywy dotarły do Poznania. Vectrony przejdą w Polsce serię testów, do końca stycznia zostaną formalnie odebrane przez PKP Cargo. W tym samym czasie odbędą się szkolenia maszynistów.
Jak wyjaśnił Michał Wyciślik z biura komunikacji PKP Cargo, lokomotywy wielosystemowe umożliwiają płynne przewożenie ładunków pomiędzy krajami, w których występują różne systemy zasilania.
PKP Cargo będzie wykorzystywało nowe lokomotywy do obsługi połączeń międzynarodowych między Polską a Niemcami i Holandią, oraz w połączeniach do Czech, Słowacji, Austrii i na Węgry.
Kolejne trzy lokomotywy trafią do PKP Cargo w lutym. Ostatnie z 15 pojazdów zostaną dostarczone z końcem pierwszego półrocza 2017 roku.
Podpisana we wrześniu 2015 roku umowa zawiera opcję zakupu po ustalonej cenie kolejnych pięciu lokomotyw. PKP Cargo zadecyduje o zakupie dodatkowych maszyn do końca 2017 roku.
Lokomotywy na własność
Spółka poinformowała w komunikacie prasowym, że dotąd PKP Cargo posiadało tylko jedną własną lokomotywę wielosystemową, a resztę dzierżawiło. - Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W takich warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją, ponieważ umożliwia skuteczniejszą konkurencję cenową z zagranicznymi przewoźnikami – poinformowała spółka.
PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 56 proc. w ujęciu pracy przewozowej. Oprócz przewozów towarów koleją, Grupa PKP Cargo świadczy usługi spedycji oraz obsługi terminalowej i bocznic. Zajmuje się też naprawą i utrzymaniem taboru kolejowego.
PAP, abo
REKLAMA
REKLAMA