Kierowcy pod kontrolą
W audycji „Szukając dziury w całym” Marcin Flieger, Tomasz Parol i Łukasz Zboralski dyskutowali o sposobach kontrolowania kierowców i systemie sankcji za wykroczenia drogowe. Wyłączone 1 stycznia fotoradary mogą z powrotem wrócić do użytku na ulicach Warszawy.
2016-01-28, 20:20
Posłuchaj
Przedstawiciele Głównego Inspektoratu Ruchu Drogowego oraz Straży Miejskiej dyskutowali we wtorek nad przyszłością fotoradarów na warszawskich ulicach. Na spotkaniu zapadła decyzja, aby powołać zespół roboczy w tej sprawie, który ma pracować przez około dwa tygodnie. Dyskusja wynikła z faktu, że władze stolicy uważają, że urządzenia te poprawiły bezpieczeństwo na ulicach.
– Istnieją naukowe dowody, że postawienie fotoradaru poprawia bezpieczeństwo na drodze. Urządzenia mają za zadanie punktowo zwalniać ruch, a nie wręczać mandaty – powiedział w Polskim Radiu 24 Łukasz Zboralski z tygodnika „Do Rzeczy”.
– Odnotowujemy mniejszą liczbę naruszeń rejestrowanych przez nasze urządzenia. Funkcjonowanie systemy przynosi pożądane efekty – dodał Marcin Flieger, dyrektor Centrum Automatyczne Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD.
Natomiast założyciel portalu Anuluj-Mandat.pl Tomasz Parol bronił decyzji o wyłączeniu fotoradarów.
– Polskie prawo nie przewiduje działania fotoradarów. Zostały zaimplementowane z Zachodu. Nie ma żadnego dowodu, że wszędzie stało się bezpieczniej. Działalność prewencyjna fotoradarów jest bardzo wątpliwa – wyjaśnił gość Polskiego Radia 24.
Marcin Flieger, Tomasz Parol i Łukasz Zboralski/fot.PR24/MS Gospodarzem audycji był Łukasz Warzecha.
Polskie Radio 24/gm