WF w szkole już nienastawiony na wyniki sportowe

Od 8 lat obowiązuje nowa podstawa programowa. Jak w tym czasie zmieniały się lekcje WF-u w szkole? Czy uczniowie są bardziej wysportowani? O tym w Polskim Radiu 24 mówiła Agnieszka Białek, autorka badania „Wychowanie fizyczne w opinii dyrektorów i nauczycieli szkół podstawowych” z Instytutu Badań Edukacyjnych.

2016-02-15, 17:45

WF w szkole już nienastawiony na wyniki sportowe
To jaki mamy stosunek w szkole do zajęć WF-u wpływa na stosunek do uprawiania sportu w dorosłości/fot.flickr/dgasinski

Posłuchaj

15.02.16 Agnieszka Białek: „Nauczyciele są zadowoleni z wprowadzonych zmian w programie nauczania w 2008 roku (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Wprowadzona w 2008 roku nowa podstawa programowa w szkole podzieliła treści nauczania na bloki tematyczne: diagnoza sprawności fizycznej uczniów, trening zdrowotny, sporty całego życia i wypoczynek, bezpieczna aktywność fizyczna, higiena osobista oraz sport i taniec. Ponadto zobowiązała uczniów do dodatkowej lekcji WF-u. Nacisk został również przeniesiony z wysokich wyników sportowych na aktywność sportową i rekreację.

– Lekcje WF-u na podstawowych etapach nauczania kładą obecnie nacisk na wyrobienie prawidłowego nawyku poruszania się. Nauczyciele wychowania fizycznego uczą, jak prawidłowo wykonywać pewne rzeczy, które służą nam na przykład przy upadku – powiedział gość Polskiego Radia 24.

Więcej o zajęciach WF w całej audycji.

Z Agnieszką Białek rozmawiał Krzysztof Grzybowski.

Polskie Radio 24/dds

 

Polecane

Wróć do strony głównej