Branża artykułów dla dzieci w rozkwicie
Ponad 400 firm z 17 krajów całego świata, 7 hal wystawienniczych, blisko 14.000 metrów kwadratowych powierzchni – tak zapowiadają się VII Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka.
2016-02-25, 15:39
To największe wydarzenie branży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej i jedno z najważniejszych na świecie. Wystawa odbędzie się od 25 do 27 lutego. Wszystkie dni targowe skierowane są wyłącznie do przedstawicieli branży.
Każdego roku targi branży dziecięcej w Kielcach odnotowują kilkudziesięcioprocentowy wzrost (2014 – 30%, 2015 – 50%, 2016 – 25%). Wystawa z roku na rok zyskuje na randze, mocno zaznaczając swoją obecność na światowej mapie wydarzeń tego sektora. Udział w tegorocznym wydarzeniu biorą firmy z krajów takich jak: Austria, Belgia, Chiny, Chorwacja, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Litwa, Łotwa, Niemcy, Szwajcaria, Ukraina, USA, Wielka Brytania i Włochy.
Wielki fenomen
W Polsce z roku na rok rodzi się coraz mniej dzieci. Spadkowi urodzeń nie zapobiegło ani wprowadzenie rocznego urlopu rodzicielskiego, ani karta dużej rodziny. Krachowi demograficznemu towarzyszy jednak pewien fenomen.
W rozkwicie jest branża dziecięca. Polacy mają coraz więcej pomysłów na biznes związany z artykułami dla dzieci. Potężny rozwój branży dziecięcej obserwują Targi Kielce, organizator targów KIDS’ TIME.
REKLAMA
- Branża dziecięca prężnie się rozwija, a wraz z nią nasze targi. KIDS’ TIME to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się wystawa ze wszystkich organizowanych w Targach Kielce. Dodam, że jesteśmy gospodarzem ponad 70 wystaw w ciągu roku - mówi Katarzyna Prostak, Zastępca Dyrektora Wydziału Targów. Cieszy fakt,
że rynek ciągle podąża w stronę innowacji, ma duży apetyt na nowości – to pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – dodaje.
Targi z amerykańską gwiazdą
W tym roku gościem specjalnym KIDS’ TIME będzie jedna z najbardziej znanych światowych badaczek trendów na rynku zabawek – Reyne Rice. Gwiazda przyleci z Nowego Jorku kilka dni wcześniej, żeby zebrać informacje o polskich sklepach. Dzięki temu podczas swojej prezentacji, która odbędzie się podczas targów będzie w stanie podpowiedzieć handlowcom, co mogą poprawić w swoich sklepach, żeby skuteczniej przyciągnąć klientów. Reyne Rice opowie również o obecnych trendach w sektorze zabawek, a także zaprezentuje kierunki rozwoju tej branży.
W programie targów oprócz prelekcji Reyne Rice, znajduje się również spotkanie z Pawłem Schmidtem, który przedstawi najświeższe badania rynku.
Ponadto w czasie targów zaplanowano polsko-rosyjski okrągły stół, w którym udział wezmą przedsiębiorcy i przedstawiciele ambasad obu krajów. Program uzupełnią warsztaty dotyczące skutecznej sprzedaży.
REKLAMA
Czego już nie wymyślą…
Kieleckie targi to przestrzeń dla debiutanckich firm i artykułów. Tu, każdego roku swoje premiery mają najciekawsze produkty, producenci i dystrybutorzy z całego świata. Nazywany w branży „kreatorem rynkowych nowości” KIDS’ TIME, i w tym roku zaskoczy wieloma nowinkami. Wśród nich między innymi najmniejszy wózek świata, komunikator dla dzieci zastępujący telefon czy pieluszki z… mleka czy pościel z materiałów wykorzystywanych przez NASA!
Tradycją kieleckich targów jest prestiżowy konkurs dla najlepszych produktów. W tym roku firmy zgłaszające swoich kandydatów walczyć będą o tytuł i statuetkę KIDS’ TIME STAR. Produkty, wzorem ubiegłych lat oceniać będzie jury, w skład którego wejdą najwięksi branżowi specjaliści – dziennikarze, przedstawiciele instytutów
i ośrodków badawczych.
O bezpieczeństwie słów kilka
Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka są od lat miejscem poruszania tematów najważniejszych dla branży. Jednym z nich jest towarzyszący wystawie od kilku lat, temat fotelików samochodowych. Głos w tej sprawie zabierają specjaliści z serwisu fotelik.info, którzy podczas KIDS’ TIME edukują handlowców w kwestii bezpiecznego transportu dzieci.
- Badania pokazują, że główną przyczyną śmierci dzieci w wypadkach samochodowych jest niedopasowanie fotelika lub jego zły montaż w samochodzie. Nasza obecność podczas targów ma mobilizować sprzedawców do wyedukowania się, by dalej móc efektywnie uświadamiać rodziców w tym zakresie – mówi Anna Markowska, psycholog transportu.
REKLAMA
Po raz czwarty w czasie targów KIDS’ TIME odbędą się Mistrzostwa Polski w Montowaniu Fotelików Samochodowych “Fotelikiada”. Zmierzą się w nich sprzedawcy, kierownicy sklepów i przedstawiciele handlowi, którzy na co dzień zajmują się fotelikami samochodowymi dla dzieci. Ponadto serwis Fotelik.info organizuje show “Pancerny fotelik” oraz „Aleję Gwiazd” - ekspozycję najlepszych i najciekawszych modeli fotelików samochodowych obecnych na polskim rynku.
Informacja prasowa
REKLAMA