24. Poziom: Fenomen modów do gier komputerowych

Bywają drobnymi dodatkami, usprawniającymi elementy fabuły, jak również okazałymi pakietami przewyższającymi rozmiarem samą grę. Głównym tematem najnowszej odsłony 24. Poziomu były tzw. mody, czyli modyfikacje do gier przygotowywane przez fanów. O procesie ich tworzenia mówili recenzent, Kuba Lech oraz Łukasz Wiśniewski z serwisu Gram.pl.

2016-03-19, 15:34

24. Poziom: Fenomen modów do gier komputerowych
Zdjęcie ilustracyjne/fot.flickr/Ben Andreas Harding

Posłuchaj

19.03.16 Łukasz Wiśniewski: „Zdarza się, że firmy z branży gier komputerowych zatrudniają utalentowanych moderów (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Mody mogą zmieniać sposób rozgrywki, albo przenosić ulubioną grę i bohaterów do zupełnie innego świata. Zmiany mogą również polegać na dodaniu nowych rodzajów broni, przedmiotów, przeciwników, postaci, trybów gry, planszy czy fabuły.

– Dla mnie są urozmaiceniem rozgrywki. Mody są czymś, co może także naprawić błędy twórców. Dodają również rzeczy będące często fantastycznym rozwinięciem tytułu – powiedział Kuba Lech.

Łukasz Wiśniewski podkreślił, że najistotniejszą rzeczą w kwestii tworzenia modów jest to, że pracują nad nimi najczęściej miłośnicy konkretnych gier, którzy poświęcają swój czas bez oczekiwania na jakiekolwiek wynagrodzenie ze strony twórców podstawowej wersji gry.

– Jest to ciężka praca wykonywana całkowicie nieodpłatnie. Ludzie, którzy polubili daną produkcję, chcą ja rozwinąć, poprawić, a także ubogacić. Korzystają na tym również inni gracze, którzy często darmowo mogą z niej korzystać – zaznaczył.

REKLAMA

Ponadto w 24. Poziomie recenzja gry XCOM 2 i spotkanie z autorami powstającej właśnie produkcji Master of Orion, która ma przywrócić na rynek legendarną markę z lat 90-tych.

Gospodarzami audycji byli Kasia Gizińska i Przemek Pawełek.

Polskie Radio 24/db/mr

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej