Poczta Polska nie podnosiła cen od siedmiu lat
Klienci Poczty Polskiej narzekają na jej coraz droższe usługi. Krajowy operator tłumaczy, że podwyżki wynikają z faktu, że nie było ich od siedmiu lat.
2016-03-30, 18:55
Posłuchaj
Co ciekawe, podwyżki w mniejszym stopniu uderzają w odbiorców hurtowych poczty, niż w klientów indywidualnych, wysyłających listy czy pocztówki.
Usługa hurtowa kosztuje mniej niż indywidualna
Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej tłumaczy, że na każdym rynku panuje zasada, że usługa hurtowa wiąże się z inną propozycją cenową niż ta, skierowana do indywidualnego podmiotu.
̶ Poczta Polska stosuje w przetargach stawki konkurencyjne, dostosowując swoje działania do realiów rynkowych - mówi.
W całej Europie kartka wysłana za granicę jest droższa od krajowej
Na pytanie, dlaczego kartka z zagranicy – z Niemiec czy Słowacji jest tańsza od tej wysłanej z Polski do tych krajów odpowiada, że transgraniczne opłaty w Europie są w różnych krajach od dwóch do pięciu razy wyższe niż ceny krajowe.
REKLAMA
Dlaczego są różne ceny za wysłanie pocztówki w kraju i za granicą
Jednocześnie dodaje, że w przypadku przesyłek z Niemiec do Polski do 20 gramów, ich ceny są w Niemczech rzeczywiście niższe.
̶ Natomiast kategorii wagowej w drugą stronę nie ma. Polska ma inne przedziały wagowe i w pozostałych kategoriach ceny są bardziej wyrównane - mówi.
Poczta Polska jest operatorem wyznaczonym
Odpowiadając na zarzut, że listonosze w Niemczech dostarczają listy w sobotę przypomina, że Poczta Polska na terenie kraju jest operatorem wyznaczonym do świadczenia usługi powszechnej i w przypadku częstotliwości doręczania przesyłek czy opróżniania skrzynek pocztowych, działa według parametrów wyznaczonych przez polskie prawo.
̶ Spełniamy i dostosowujemy się do norm krajowych – mówi rzecznik Poczty Polskiej.
REKLAMA
Poczta niemiecka skorzystała z dotacji rządowych
Podkreśla też, że Poczta Polska była i jest instytucją samofinansującą, tymczasem poczta niemiecka w latach 90-tych i później, korzystała z dużej pomocy państwa, dzięki czemu stworzyła globalny podmiot, ma też inną skalę kosztów.
Aleksandra Tycner, jk
REKLAMA