Autosalon w Pekinie
W Magazynie Motoryzacyjnym Tomasz Sajewicz podsumował niedawno zakończone targi motoryzacyjne w Pekinie. Korespondent Polskiego Radia w Państwie Środka przybliżył także specyfikę chińskiego, największego na świecie rynku motoryzacyjnego.
2016-05-07, 17:18
Posłuchaj
Chińskie produkty do niedawna kojarzone były głównie z marnej jakości wykonaniem i niską ceną. Dzisiejszy rynek samochodowy w Państwie Środka z jest przez nowoczesne i obliczone na wymagającego odbiorcę pojazdy. Największe zachodnie koncerny motoryzacyjne, zabiegając o udziały w tamtejszym obrocie, decydują się nawet na wprowadzanie modeli dedykowanych specjalnie dla chińskiego klienta.
Trwające tydzień targi samochodowe w Pekinie zgromadziły ponad 150 wystawców i przedstawicieli największych koncernów z całego świata. Według szacunków odwiedzić je mogło nawet 800 tyś. osób. I choć ogromnym powodzeniem cieszyły się stoiska chińskich wystawców z wszelkiego rodzaju concept-carami, to samochody zachodnich marek w są Kraju Środka towarem najbardziej pożądanym. Prestiż towarzyszący posiadaniu importowanego auta sprawia, że od człowieka o odpowiednim statusie społecznym wręcz oczekuje się posiadania limuzyny ze stajni największych europejskich koncernów.
O skali zjawiska i zamiłowaniu Chińczyków do ekstrawagancji może świadczyć ogromna liczba klubów zrzeszających posiadaczy najbardziej luksusowych aut.
- W Pekinie istnieje nawet klub właścicieli pomarańczowych Lamborghini. W internecie roi się od filmików ukazujących weekendowe przejazdy samochodów o ogromnej mocy ulicami miast. – mówił Tomasz Sajewicz. – Takiego przepychu samochodowego jak na ulicach Pekinu czy innych wielkich chińskich miast nie ma nigdzie na świecie -.
REKLAMA
Oprócz luksusowych pojazdów z Europy i futurystycznych concept-carów na chińskich drogach rośnie liczba również samochodów elektrycznych.
- Co raz więcej lokalnych marek zaczyna wprowadzać własne rozwiązania związane z jakością i pojemnością akumulatorów w tego typu pojazdach. Chińczycy bardzo wyraźnie idą w stronę rozwoju aut elektrycznych - opowiadał gość Polskiego Radia.
W całości Magazynu Motoryzacyjnego również o specjalnych potrzebach chińskiego odbiorcy, którym starają się sprostać zachodnie koncerny, a także rozmowa z dr Ewą Łabno-Falęcką o powstającej na Dolnym Śląsku fabryce silników Mercedesa.
Gospodarzem audycji był Mariusz Gzyl.
REKLAMA
Polskie Radio 24/mr
REKLAMA