Debata Poranka: Wizerunek Polski w świecie
W ostatnich dniach Beata Szydło powołała Międzyresortowy Zespół ds. Promocji Polski za Granicą. Jego zadaniem ma być koordynowanie działań związanych z promowaniem naszego kraju. W Debacie Poranka Polskiego Radia 24 o reputacji Polski na arenie międzynarodowej mówili Zbigniew Lazar, ekspert ds. wizerunku i Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
2016-05-16, 10:05
Posłuchaj
Jak podkreślał w Polskim Radiu 24 Sławomir Majman, nie jest tak, że nasz kraj jest źle postrzegany za granicą. – Polska nie ma problemu z wizerunkiem na świecie. Od pokoleń jednak marzymy, by wypadać lepiej niż w rzeczywistości – wskazywał gość Debaty Poranka. Z kolei Zbigniew Lazar zauważył, że nad Wisłą często przypisuje się nadmierne znaczenie mało istotnym faktom.
– Jesteśmy bardzo wyczuleni na najmniejszą krytykę. Zbytnio przejmujemy się tym, że jakiś dziennik zagraniczny napisał o nas coś, co nie do końca jest prawdą. Nie potrafimy przejść nad tego typu sprawami do porządku dziennego, często sami rozdmuchujemy problemy – komentował ekspert ds. wizerunku.
Goście Polskiego Radia 24 mówili w Debacie Poranka również o oczekiwaniach względem Międzyresortowego Zespołu ds. Promocji Polski za Granicą. – Mam nadzieję, że zespół nie skoncentruje się na „kolejnej warstwie szminki” w postaci np. kolejnego logo, które mogłoby promować Polskę – podkreślał Zbigniew Lazar. – Ważniejsze jest stworzenie długofalowej filozofii promocji naszego kraju – dodawał ekspert.
Sławomir Majman sceptycznie podchodzi do działalności nowo powołanego zespołu. – Życzę nowemu zespołowi jak najlepiej, ale doświadczenia poprzedniego gremium - Rady Promocji Polski - nie są najlepsze. To był „cudowny” twór urzędniczy - z jego wielogodzinnych obrad niewiele wynikało – pointował prezes PAIiIZ.
REKLAMA
Więcej w całej rozmowie.

Polskie Radio 24
Polecane
REKLAMA