Pociągi pojadą szybciej na Centralnej Magistrali Kolejowej
Pod koniec przyszłego roku skróci się czas podróży z Warszawy do Krakowa Katowic i Wrocławia. Rozpoczęła się modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku Biała Rawska - Strzałki. Kolejarze wyremontują tak zwane obiekty inżynieryjne.
2016-05-24, 13:30
Posłuchaj
Jak mówi rzecznik Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec, to pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów do 200 kilometrów na godzinę na tym odcinku. W planach jest przebudowa 16 obiektów, w tym dwóch mostów i sześciu wiaduktów i przepustów. Pasażerowie odczują efekt prac na przełomie 2017 i 2018 roku. Dziś pociągi Pendolino rozwijają prędkość 200 kilometrów na godzinę na 90 - kilometrowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej. Po remoncie wydłuży się on do 170 kilometrów. Różnica w czasie podróży wyniesie kilka minut.
Podróż z Warszawy do Krakowa wyniesie dwie godziny i 10 minut
Skróci się też czas przejazdu do Częstochowy i Wrocławia. Wszystkie pociągi jeżdżące do tych miast korzystają właśnie z Centralnej Magistrali Kolejowej. Modernizacja wiaduktów i przejazdów będzie kosztować prawie 30 milionów złotych.
Magistrala postała w latach 70 ubiegłego wieku. Początkowo miała być przeznaczona dla pociągów przewożących węgiel ze Śląska w głąb kraju. Jednak szybko zaczęły z niej korzystać także pociągi pasażerskie. Eksperci oceniają, że w tych czasach był to jeden z najnowocześniejszych szlaków kolejowych w Europie. Na CMK padł rekord prędkości w historii polskiej kolei. Pod koniec 2013 roku, podczas testów skład Pendolino rozwinął prędkość ponad 290 kilometrów na godzinę.
IAR, abo
REKLAMA