Gry komputerowe – plusy i minusy
Gry komputerowe przestały być już tylko rozrywką. W coraz większym stopniu są też medium – służą m.in. do rekrutowania żołnierzy w USA czy terrorystów. O rynku gier, samoregulacji branży, przeciwdziałaniu niepożądanym zjawiskom w Świecie w Powiększeniu mówiła Dominika Urbańska-Galanciak, socjolog.
2016-07-21, 21:10
Posłuchaj
Jak podkreślał gość Polskiego Radia 24, gry komputerowe posiadają jasne strony – jak uczenie się strategicznego myślenia, nauka języków obcych, szukanie rozwiązań trudnych problemów, edukacja. Jednak można wskazać również na ich ciemne strony – jak zbyt duże zanurzenie psychologiczne w wirtualną rzeczywistość.
– Użytkownicy muszą mieć świadomość, z jakiego rodzaju medium mają do czynienia, na jak głębokie zanurzenie psychologiczne mogą sobie pozwolić i w jaki sposób to kontrolować. Jest ryzyko, że dzieci pozostawione same sobie, korzystają z gier niewłaściwych dla ich wieku i zawierających treści, których widzieć nie powinny. Widzę więc konieczność programu edukacyjnego – powiedziała Dominika Urbańska-Galanciak.
W audycji również o znaczeniu przewrotu w Turcji dla relacji w regionie. Gościem tej części Świata w Powiększeniu była dr Agnieszka Bryc (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu).
Gospodarzem audycji był Jarosław Kociszewski.
Polskie Radio 24/dds
Data emisji: 21.07.2016
Godzina emisji: 20.15