Ekstraklasa biznesowo rośnie w siłę
Legia Warszawa znalazła się na czele tradycyjnego rankingu biznesowego przeprowadzonego przez firmę doradczą EY. Przychody klubów piłkarskich w 2015 roku osiągnęły rekordową kwotę 511,2 mln zł - o 13,5 procenta więcej niż rok wcześniej.
2016-08-01, 15:39
Posłuchaj
- W zeszłym sezonie to było 450 mln zł a w tym jest to 511 mln zł. To są dosyć znaczące wzrosty. W biznesie takim tradycyjnym każdy takie przyrosty chciałby osiągać, a tu mówimy o systemie naczyń połączonych - 16 klubów Ekstraklasy, PZPN i Ekstraklasa S.A. jako liga. Mamy zatem takie duże środowisko, zróżnicowanych organizacji i wydaje się ten wynik jest bardzo dobrym wskaźnikiem takiej naszej współpracy - powiedział gość Trzeciej Strony Medalu - Dariusz Marzec, prezes Ekstraklasy S.A.
Kolejnym rekordem jest frekwencja na stadionach. W minionym sezonie mecze ekstraklasy przyciągnęły w sumie 2,7 mln kibiców. Polska ekstraklasa zajęła 12. miejsce w Europie w rankingu praw medialnych. Na czele tego zestawienia są najwyższe klasy rozgrywkowe z Anglii, Hiszpanii, Włoch i Francji.
Zwycięzcą tradycyjnego rankingu biznesowego została Legia Warszawa, notując najwyższe przychody w historii ekstraklasy. Za rok 2015 wyniosły one 130 mln zł. To o 15 mln więcej w porównaniu do poprzedniego roku. Drugi jest Lech Poznań (78,4 mln), a trzecia Lechia Gdańsk (45,6 mln). "Wojskowi" zwyciężyli również w klasyfikacji marketingowo-medialnej.
Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy z prezesem Ekstraklasy S.A.
REKLAMA
Trzecia strona medalu na antenie Trójki w każdą niedzielę między 17.05 a 19.00.
man, PR3, PAP
REKLAMA
REKLAMA