Warszawski Kamionek Milowy
Dla jednych jest to niebezpieczna i zaniedbane osiedle, do którego strach się zapuszczać samotnie, dla innych zaś klimatyczne miejsce z „charakterem”, serce starej Warszawy. Kamionek na warszawskiej Pradze wywołuje skrajne emocje. Dlatego studenci jednej z warszawskich uczelni, której siedziba mieści się na Kamionku stworzyli projekt, który ma na celu pozytywną zmianę w postrzeganiu osiedla.
2016-08-28, 21:06
Posłuchaj
„Kamionek Milowy”, bo tak właśnie nazywa się przedsięwzięcie, realizowany jest w ramach grupy Enactus – organizacji non profit zrzeszającej ponad 1700 uczelni w 38 krajach, wspierającej realizację projektów z zakresu innowacji społecznych poprawiających jakość życia lokalnych społeczności. Studenci będą działać na rzecz promocji osiedla i pokazywać, że jest to miejsce ciekawe, bezpieczne i z potencjałem.
– Swego czasu Kamionek był określany mianem polskiej Doliny Krzemowej. Przed wojną rozwój ekonomiczny i gospodarczy tej części Warszawy był wzorem dla całej Europy. Osiedle dysponuje wspaniałym potencjałem historycznym, który chcieliśmy wykorzystać w naszym przedsięwzięciu – powiedział Bartosz Bednarz, koordynator projektu.
Studenci, wykorzystując założenia tzw. marketingu nostalgicznego i sentyment do minionych czasów, stworzyli plan wsparcia promocji przedsiębiorstw z Kamionka. Częścią planu jest redekoracja – zmiana wystroju lokali usługowych i rzemieślniczych tak, by stylistyką nawiązywały do historii miejsca.
Organizowane są także warsztaty edukacyjne, których uczestnicy zdobywają praktyczną wiedzę dotyczącą promocji i kreowania wizerunku w Internecie, tworzenia business planu i storytellingu – opowiadania historii swojego zakładu w sposób interesujący i angażujący innych.
Ważnym elementem projektu są również działania podejmowane na rzecz integracji lokalnej społeczności: spotkania, gry terenowe, wspólne spacery. Zainteresowani odkrywaniem ulic i zaułków osiedla mogą skorzystać z opracowanej przez studentów aplikacji mobilnej „Szlakiem Kamionka”.
– Przez ostatnich kilkanaście lat Kamionek był zapomnianą częścią stolicy. Tam praktycznie nic się nie działo. Na szczęście od tego roku rozpoczął się projekt rewitalizacji Pragi, w którym nasz zespół również uczestniczy – dodał Bartosz Bednarz.
Zespół studentów, którzy przygotowywali projekt, zajął 3. miejsce w Enactus Poland National Competition 2016 r. Konkursowe projekty oceniało 120-osobowe jury złożone z prezesów i członków zarządów międzynarodowych firm oraz przedstawicieli wyższej klasy menedżerskiej.
Polskie Radio 24/db
28.08.16 Bartosz Bednarz: „Kamionek nazywany był polską Doliną Krzemową (…)”.
Data emisji: 28.08.2016
Godzina emisji: 19.15