Pogotowie Konsumenckie: prawa konsumenta w podróży
Opóźniony lub odwołany lot, zniszczony lub zagubiony bagaż – to sytuacje, które mogą się zdarzyć m.in. pasażerom linii lotniczych. O prawach jakie mają pasażerowie nie tylko w samolocie mówili w Polskim Radiu 24 Aleksandra Dunajewska (Federacja Konsumentów) i Dominik Sipiński (Polityka Insight).
2016-09-08, 23:00
Posłuchaj
Jak podkreśliła Aleksandra Dunajewska, gdy lot zostaje odwołany, w pierwszej kolejności należy skontaktować się z przewoźnikiem i dowiedzieć się jakie jest przewidywane dalsze postępowanie. - W tej sytuacji przewoźnik powinien zaproponować nam zwrot ceny biletu albo zmianę sposobu naszej podroży, czyli np. przebukować bilety na inny dogodny lot. Pasażerowie mają też prawo do opieki w trakcie oczekiwania na kontynuację swojej podróży – wyjaśniła Dunajewska.
Dominik Sipiński odniósł się z kolei, do sytuacji sprzed kilku lat gdy wybuchł wulkan, który sparaliżował niebo nad Europą. – Pasażerowie jednej z linii utknęli wtedy w Portugalii na kilka dni i jedna z pasażerek pozwała przewoźnika o to, że nie zapewnił zakwaterowania i tę sprawę wygrała – podkreślił. - Sąd uznał, że była to nadzwyczajna okoliczność i że choć odszkodowanie się nie należy, to zakwaterowanie owszem – podsumował.
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem audycji był Dominik Olędzki.
REKLAMA
Polskie Radio 24/pr
__________________
Data emisji: 08.09.16
Godzina emisji: 21:33
REKLAMA