Jak bezpiecznie korzystać z usług firm kurierskich?

Coraz częściej robimy zakupy przez Internet. Wiąże się to z oczekiwaniem na dostawę. Co zrobić, gdy przesyłka nie dociera na czas, kurier przyjeżdża do domu, gdy jesteśmy w pracy lub zostawia paczkę w osiedlowym sklepie? Mówiły o tym Pogotowiu Konsumenckim Magdalena Sławińska (Departament Rynku Pocztowego UKE) i Paulina Rutkowska (prawniczka).

2016-11-10, 23:15

Jak bezpiecznie korzystać z usług firm kurierskich?
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: flickr/frecklescorp

Posłuchaj

10.11.16 Pogotowie konsumenckie: przesyłki kurierskie. Goście: Magdalena Sławińska (Departament Rynku Pocztowego UKE) i Paulina Rutkowska (prawniczka).
+
Dodaj do playlisty

Każdą odbieraną paczkę powinno się otwierać przy kurierze. – Podpisując odbiór bierzemy na siebie odpowiedzialność za stan rzeczy, która była dostarczana i przyjmujemy przesyłkę w stanie odpowiednim. Gdy sprawdzamy, jesteśmy w stanie zgłosić zastrzeżenia kurierowi – mówiła Paulina RutkowskaMagdalena Sławińska dodała, że jeżeli nie możemy otworzyć paczki do razu, trzeba to zrobić jak najszybciej. – Jeżeli zauważymy ubytek w przesyłce w terminie 7 dni, możemy zgłosić roszczenie do operatora.

Gość wskazywała również, że każda przesyłka kurierska powinna być dostarczona wyłącznie do rąk adresata, lub do osoby, którą on wskazał. W przypadku np. pomylenia adresu, ewentualne ryzyko utraty rzeczy spoczywa na dostawcy. – Jeżeli nie została wydana odbiorcy, nie ma mowy o skutecznym doręczeniu. Nadawca i adresat nie może ponosić tego konsekwencji. Można się domagać zwrotu kosztu rzeczy – mówiła Rutkowska.

Więcej w całej audycji, m.in. o odbiorze przesyłek z automatu, paczkach wielkogabarytowych i płatności za pobraniem.

Gospodarzem programu był Dominik Olędzki.

REKLAMA

Polskie Radio 24/ip/tj

Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

___________________

Data emisji: 10.11.2016

REKLAMA

Godzina emisji: 21:33


 

REKLAMA

Wróć do strony głównej