Jak bezpiecznie korzystać z usług firm kurierskich?
Coraz częściej robimy zakupy przez Internet. Wiąże się to z oczekiwaniem na dostawę. Co zrobić, gdy przesyłka nie dociera na czas, kurier przyjeżdża do domu, gdy jesteśmy w pracy lub zostawia paczkę w osiedlowym sklepie? Mówiły o tym Pogotowiu Konsumenckim Magdalena Sławińska (Departament Rynku Pocztowego UKE) i Paulina Rutkowska (prawniczka).
2016-11-10, 23:15
Posłuchaj
Każdą odbieraną paczkę powinno się otwierać przy kurierze. – Podpisując odbiór bierzemy na siebie odpowiedzialność za stan rzeczy, która była dostarczana i przyjmujemy przesyłkę w stanie odpowiednim. Gdy sprawdzamy, jesteśmy w stanie zgłosić zastrzeżenia kurierowi – mówiła Paulina Rutkowska. Magdalena Sławińska dodała, że jeżeli nie możemy otworzyć paczki do razu, trzeba to zrobić jak najszybciej. – Jeżeli zauważymy ubytek w przesyłce w terminie 7 dni, możemy zgłosić roszczenie do operatora.
Gość wskazywała również, że każda przesyłka kurierska powinna być dostarczona wyłącznie do rąk adresata, lub do osoby, którą on wskazał. W przypadku np. pomylenia adresu, ewentualne ryzyko utraty rzeczy spoczywa na dostawcy. – Jeżeli nie została wydana odbiorcy, nie ma mowy o skutecznym doręczeniu. Nadawca i adresat nie może ponosić tego konsekwencji. Można się domagać zwrotu kosztu rzeczy – mówiła Rutkowska.
Więcej w całej audycji, m.in. o odbiorze przesyłek z automatu, paczkach wielkogabarytowych i płatności za pobraniem.
Gospodarzem programu był Dominik Olędzki.
REKLAMA
Polskie Radio 24/ip/tj
Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
___________________
Data emisji: 10.11.2016
REKLAMA
Godzina emisji: 21:33
REKLAMA