Jak składać reklamacje usług finansowych

- Jeżeli uważamy, że usługa finansowa świadczona jest w sposób nieprawidłowy, wówczas klientowi przysługuje prawo do reklamacji. Z kolei na podmiocie rynku finansowego ciąży obowiązek, by na taką reklamację odpowiedzieć w ciągu 30 dni – powiedział gość Pogotowia Konsumenckiego Bartosz Wyżykowski z Biura Rzecznika Finansowego.

2016-12-02, 07:30

Jak składać reklamacje usług finansowych
Zdjęcie ilustracyjne/fot.Glow Images/East News

Posłuchaj

01.12.16 Pogotowie Konsumenckie
+
Dodaj do playlisty

Reklamację można dostarczyć za pośrednictwem poczty, telefonicznie, mailowo lub osobiście. Gość Polskiego Radia 24 wyjaśniał jak się przygotować do złożenia reklamacji. – W pierwszej kolejności trzeba się zapoznać z umową, następnie z regulaminem, ogólnymi warunkami umowy i załącznikami - stwierdził. - Później należy przedstawić w wybranej formie swoje stanowisko i argumenty, które przemawiają za naszym stanowiskiem – mówił Bartosz Wyżykowski.

Gość Pogotowia Konsumenckiego wspominał, że warto nadać reklamację na piśmie z potwierdzeniem odbioru. W takim wypadku mamy dowód złożenia reklamacji, który może być później przydatny w postępowaniu przed sądem.

W sytuacji sporu klienta np. z bankiem może nam pomóc Arbiter Bankowy, który działa przy Związku Banków Polskich lub Rzecznik Finansowy. – Decyzja Arbitra Bankowego jest dla banku wiążąca. Warto z niej skorzystać, jeśli nie chcemy wchodzić na ścieżkę sądową, tylko chcemy rozwiązać problem przez mediację. Warto się też zwrócić do Rzecznika Finansowego, który prowadzi postępowania polubowne – mówił Bartosz Wyżykowski.

W audycji mówiono też o włamaniach na konta i egzekucjach komorniczych.

REKLAMA

Gospodarzem programu była Justyna Golonko.

Polskie Radio 24/kk

Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

___________________

REKLAMA

Data emisji: 01.12.2016

Godzina emisji: 21.33

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej