Szefowa radia BBC: spotkania media-politycy to nic nadzwyczajnego

W wielu krajach spotkania mediów z politykami w celu określenia swoich oczekiwań to nic nadzwyczajnego - przyznała dyrektor radia BBC Helen Boaden. Szefowa brytyjskiej państwowej rozgłośni uczestniczyła w spotkaniu z prezes Polskiego Radia dr Barbarą Stanisławczyk, które odbyło się w poniedziałek w Warszawie.

2016-12-19, 20:25

Szefowa radia BBC: spotkania media-politycy to nic nadzwyczajnego
Szefowa radia BBC Helen Boaden. Foto: IAR/Łukasz Kowalski

Tematem spotkania szefów radia BBC i Polskiego Radia była współpraca obu publicznych rozgłośni. Helen Boaden zapytana podczas spotkania z dziennikarzami o jej ocenę kryzysu wokół sposobu funkcjonowania mediów w polskim parlamencie odpowiedziała, że takie sytuacje są niczym nadzwyczajnym. – W wielu krajach, prasa i nadawcy radiowo-telewizyjni są zobowiązani do informowania o tym, co się dzieje podczas posiedzeń parlamentu. Jednak każdy kraj opracował inny system współpracy. Często też, między niezależnymi mediami i rządem, dochodzi do napięć na tym polu. Czasem obie strony muszą się spotkać, by poznać swoje oczekiwania – stwierdziła Helen Boaden.

Helen Boaden pytana też była o kwestie finansowania publicznej telewizji. Jak zaznaczała szefowa radia BBC, brytyjski nadawca ma wiele szczęścia, ponieważ kwestię płacenia abonamentu reguluje prawo. – Jeśli posiadasz odbiornik telewizyjny albo oglądasz telewizję na swoim i-padzie musisz płacić abonament. Jednak, jeśli unikasz tego zobowiązania, możesz być ścigany przez prawo. Ale naprawę ludzie w Wielkiej Brytanii płacą abonament, ponieważ uwielbiają programy przygotowywane przez BBC. 97 procent Brytyjczyków każdego tygodnia sięga po nasze produkcje telewizyjne i radiowe również korzystając z internetu. Nasi odbiorcy lubią to, co dostają i nie mają w związku z tym problemu z płaceniem abonamentu – tłumaczyła.

Spotkanie szefów radia BBC i Polskiego Radia było pierwszym, od czasu organizowanego w październiku Europejskiego Forum Radiowego w Krakowie. Wtedy na zaproszenie Polskiego Radia przybyli szefowie największych mediów publicznych z całej Europy oraz przedstawiciele Europejskiej Unii Nadawców (EBU), WorldDAB, a także reprezentanci przemysłu motoryzacyjnego.


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej