Jak skutecznie promować żywność?
Czy i jak zmieniają się strategie promocyjne producentów żywności , jakie są najważniejsze kanały docierania do konsumentów - zbadał bank BGŻ BNP Paris Bas.
2017-02-14, 12:58
Posłuchaj
- Z naszego badani przeprowadzonego w 2016 roku wynika, że jeśli chodzi o kanały, którymi producenci żywności starają się dotrzeć do konsumentów, to najpopularniejszym wciąż są targi, na drugim miejscu jest internet i to jest dużo zmiana w ciągu ostatnich lat – wyjaśnia Michał Koleśnikow ekspert z BGŻ BNP Paris Bas.
Różne punkty widzenia
Co jest najważniejszą informacją, która powinna trafić do klienta?
- Na pierwszym miejscu jest podkreślenie gwarancji jakości. Jeśli produkt, bądź producent posiada jakiś certyfikat jakości, to firma stara się to podkreślić w reklamy. Na drugim miejscu jest marka, a na trzecim dopiero cena, którą zaś konsumenci stawiają na pierwszym miejscu – mówi gość.
Made in Poland
Polscy konsumenci coraz większą wagę przywiązują do tego, gdzie kupowana przez nich żywność została wyprodukowana i w kraju promowanie polskości produktu, w ocenie producentów, przekłada się w widoczny sposób na wzrost sprzedaży.
- 35 proc. ankietowanych odpowiedziało „tak” na stwierdzenie, że w Polsce podkreślanie polskości przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Tylko 15 proc. firm uważa, że podkreślanie polskości przekłada się na zwiększenie sprzedaży zagranicą – dodaje.
A to oznacza, że jest jeszcze wiele do zrobienia w umacnianiu za granicą marki polskiej żywności.
Elżbieta Mamos, abo
REKLAMA
REKLAMA