Trójka nie traci słuchaczy
Program Trzeci Polskiego Radia jest jedyną stacją ogólnopolską, która w roku 2016 zwiększyła swoje udziały w czasie słuchania w porównaniu z rokiem 2015. Wszystkie anteny Polskiego Radia poprawiają udziały w rynku.
2017-02-14, 15:20
Portal Wirtualne Media w analizie słuchalności radia w Polsce jest nieprecyzyjny w interpretacji danych i może wprowadzać w błąd opinie publiczną. Niestety wnioski z ostatniej analizy są krzywdzące dla Trójki i nie odpowiadają stanowi faktycznemu.
Spośród wszystkich stacji ogólnopolskich największy wzrost słuchalności w 2016 roku odnotowała Radiowa Trójka. Udział w czasie słuchania wyniósł 7,9% i był większy o 0,1% w stosunku do roku 2015 oraz najlepszy od roku 2012. W badaniu fali listopad 2016 – styczeń 2017 wskaźnik ten jest jeszcze wyższy i wynosi 8,1%. Zatem udział w rynku Radiowej Trójki systematycznie wzrasta. Jak zatem rozumieć tytuł artykułu „Trójka z największym spadkiem…”? Z pewnością jest mylący, ponieważ dotychczasowe badania jednoznacznie pokazują, że słuchacze akceptują zmiany, jakie zachodzą w ramówce Trójki.
Polskie Radio 24, jako nowa antena Polskiego Radia uruchomiona sporym nakładem finansowym w trudnym budżetowo roku dla Radia, bez dużej kampanii promocyjnej i przy zasięgu technicznym wynoszącym zaledwie 17% powierzchni kraju, radzi sobie bardzo dobrze. Pokazują to kolejne fale badania udziałów w rynku: wrzesień – listopad 2016 – 0,2%; listopad 2016 – styczeń 2017 – 0,3%.
Udziały w rynku wszystkich anten Polskiego Radia napawają optymizmem. Porównując fale badań w 2016 roku (luty-kwiecień; maj-lipiec; sierpień-październik) do ostatniej – listopad 2016 – styczeń 2017 Jedynka i Trójka poprawiły swoje wyniki, a Dwójka utrzymała dotychczasową słuchalność. Wszystkie anteny Polskiego Radia sukcesywnie odbudowują i zwiększają słuchalność, co pozwala spokojnie pracować i skupiać się nad uatrakcyjnianiem oferty dla słuchaczy.
REKLAMA
(Źródło danych dot. słuchalności – Radio Track Milward Brown)
Łukasz Kubiak, Rzecznik Prasowy Polskiego Radia
REKLAMA