Prezes Polskiego Radia: nasze anteny są misyjne, kulturotwórcze, pielęgnują pamięć historyczną
Jak będzie wyglądać przyszłość Polskiego Radia? O szczegółach mówiła w radiowej Jedynce i Polskim Radiu 24 prezes publicznego radia dr Barbara Stanisławczyk, która została wybrana na kolejną kadencję.
2017-02-17, 13:43
Posłuchaj
Dr Barbara Stanisławczyk, która pełni funkcję prezes Polskiego Radia od stycznia zeszłego roku, mówiła, że gdy wraz z prezesem Jerzym Kłosińskim, przyszła do tej instytucji, musiała wiele zmienić, ale "Polskie Radio wymagało i wymaga wciąż nieustannych modyfikacji, naprawy w różnych obszarach i rozwoju". Podkreśliła, że czteroletnia kadencja, na którą w czwartek została wybrana przez Radę Mediów Narodowych, daje "pewien spokój, możliwość planowania, rozłożenia w czasie pewnych działań".
dr Barbara Stanisławczyk W tym roku chcemy, żeby powstał nowy kanał - Polskie Radio Sport, a także multimedialny podręcznik do historii
Prezes Polskiego Radia zaznaczyła, że większość zadań, które stawia sobie w najbliższym czasie, to kontynuacja jej poprzedniej pracy. - Mamy zaplanowanych dużo przedsięwzięć, czyli: rozwój anten, poprawa jakości, walka z konkurencją, jeżeli chodzi o rynek reklamowy, gdyż wciąż jesteśmy i będziemy na razie od niego uzależnieni - tłumaczyła.
"Wyjść do społeczeństwa"
Jej zdaniem kluczowe jest, by "wyjść do społeczeństwa", poprzez realizowanie programów w różnych regionach kraju i miejscach. Zaznaczyła przy tym, jak ważne jest "myślenie o radiu, jako instytucji kultury", a co za tym idzie, jego rozwoju w Internecie poprzez aplikacje na smartfony i urządzenia mobilne. Mówiła też o działalności kulturotwórczej Polskiego Radia, które, w jej opinii, powinno żyć też poza antenami i podkreślała, w tym kontekście, znaczenie Agencji Muzycznej Polskiego Radia dla działalności artystycznej.
Dr Barbara Stanisławczyk ujawniła, że w tym roku Polskie Radio szykuje niespodziankę między innymi dla miłośników sportu. - W tym roku chcemy, żeby powstał nowy kanał - Polskie Radio Sport, a także multimedialny podręcznik do historii i wiele innych projektów, które są realizowane w Internecie i systemie cyfrowym - powiedziała.
REKLAMA
dr Barbara Stanisławczyk Anteny mają swoich wiernych słuchaczy, one generalnie są sprofilowane, zwłaszcza Trójka, dlatego o dużych zmianach profilu trudno mówić
Zwróciła też uwagę, że dobrym ruchem okazało się przeniesienie radiowej Czwórki do Internetu, gdyż wpłynęło to na rozwój tej anteny. - Trafiła na swojego odbiorcę, a również na sposób dotarcia do tegoż odbiorcy – zaznaczyła. Chwaliła też działalność Polskiego Radia 24, którego od września zeszłego roku można słuchać na falach UKF.
Zmiany profilowe anten?
Prezes Polskiego Radia zapewniła, że nie należy spodziewać się zmian profilu poszczególnych anten. - Anteny mają swoich wiernych słuchaczy, one generalnie są sprofilowane, zwłaszcza Trójka, dlatego o dużych zmianach profilu trudno mówić, natomiast trzeba mówić o dopracowywaniu poszczególnych programów - powiedziała. Zasugerowała, że pewne zmiany mogą czekać np. Jedynkę, która jednak - jak zaznaczyła, musi pozostać anteną ogólnopolską i "uniwersalną".
Podziękowania i współpraca
Prezes Barbara Stanisławczyk podkreśliła, że dotychczasowe zmiany, które zostały dobrze ocenione przez Radę Mediów Narodowych, to skutek jej wspólnej pracy z ustępującym wiceprezesem Jerzym Kłosińskim. - Razem pracowaliśmy przez ten rok i zmienialiśmy radio, za co jestem mu bardzo wdzięczna. Bardzo cieszę się, że ta praca została doceniona. Zaczynamy następny etap - dodała prezes.
Nowym wiceprezesem publicznego Radia został Mariusz Staniszewski, wcześniej zastępca redaktora naczelnego "Wprost" i publicysta tygodnika "Do Rzeczy". Barbara Stanisławczyk zapowiedziała, że dzisiejszy dzień zostanie poświęcony na podzielenie się kompetencjami w zarządzie.
REKLAMA
pp/aj/Jedynka/PR24/PAP/IAR
REKLAMA