Unilever odrzucił ofertę Kraft Heinz, ale rozmowy ws. gigantycznej fuzji nadal trwają
Amerykański potentat rynku spożywczego Kraft Heinz potwierdził, że rozpoczął rozmowy w sprawie przejęcia holendersko-brytyjskiego koncernu Unilever - podała agencja AP Financial News. Oferta, którą złożył, została odrzucona, jednak rozmowy trwają.
2017-02-19, 10:08
Jak poinformował w piątek Kraft Heinz rozmowy trwają, choć nie ma gwarancji, że dojdzie ostatecznie do zawarcia umowy.
Kraft Heinz, producent słynnego keczupu czy serków Philadelphia, zastanawia się czy poprawić ofertę.
Wśród marek należących do holendersko-brytyjskiego koncernu Unilever są m.in. Hellmann's, Lipton czy Knorr.
Koncern Kraft Heinz powstał w wyniku fuzji
Koncern Kraft Heinz powstał w wyniku fuzji. Dwa lata temu H.J. Heinz Co., należący do Berkshire Hathaway Warrena Buffetta i brazylijska firma inwestycyjna 3G Capital przejęła Kraft Foods za 45 mld dol. Obecnie jest trzecim największym producentem żywności i napojów w Ameryce Północnej oraz piątym pod względem wielkości wytwórcą produktów spożywczych i napojów na świecie. Należy do niego osiem marek o wartości ponad 1 miliarda dol.
Jak podkreśla AP, koncerny takie jak Kraft Heinz i Unilever próbują dostosowywać się do szybko zmieniających się gustów konsumentów, którzy coraz częściej unikają kupowania wysoko przetworzonej żywności. W ramach "działań dostosowawczych" zmieniają ofertę swych produktów i tną koszty.
Początki marki Heinz sięgają 1869 r., gdy Henry John Heinz i Clarensen Noble zaczęli sprzedawać tarty chrzan. Potem firma rozpoczęła produkcję słynnego keczupu. Na polskim rynku Heinz pojawił się w 1994 r., początkowo jako importer keczupu oraz fasoli i tuńczyka w puszkach. Pod koniec lat 90. amerykańska firma przejęła markę Pudliszki.
PAP, awi