Rusza kampania „Polska smakuje lepiej każdego dnia”
Polska smakuje lepiej każdego dnia - to hasło ogólnopolskiej kampanii, która ma zachęcać Polaków do korzystania w kuchni z polskich produktów żywnościowych, nie tylko na święta.
2017-04-18, 17:57
Posłuchaj
Bardzo dobrą jakość polskiej żywności często doceniają Polacy, którzy przez jakiś czas mieszkali za granicą. Okazuje się, że w trakcie pobytu daleko od kraju najbardziej brakowało im polskiego pieczywa (41 procent ankietowanych), naszych tradycyjnych potraw takich jak pierogi, bigos i zupy (41 %), mięs i wędlin (38%), produktów mlecznych (13%) oraz owoców i warzyw (9%).
− Tęsknota za polskim jedzeniem wpływa na to, co kupujemy po powrocie z zagranicy. Aż 65 procent Polaków, którzy mieszkali poza krajem, po powrocie chętniej niż przed wyjazdem sięgało po polską żywność - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Mitem jest też to, że polscy konsumenci - robiąc zakupy - patrzą tylko na ceny. Niemal 3 na 4 Polaków deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkt, jeśli wie, że pochodzi on z Polski.
A dlaczego wybieramy polską żywność? Nie tylko z sentymentu, także dlatego, że polskie produkty wyróżniają się na tle innych niższym stopniem przetworzenia, oryginalnością odmian i rodzajów oraz unikatowymi recepturami. Polskie produkty cenimy zatem za smak, jakość i świeżość. Warto sięgać po produkty z oznaczeniami: Gwarantowana Tradycyjna Specjalność, Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Oznaczenie Geograficzne, Rolnictwo ekologiczne czy Jakość Tradycja.
REKLAMA
Sylwia Zadrożna
REKLAMA