Booyka - autorski projekt polskich programistów umożliwia tworzenie turniejów wideo w sieci

Porównywanie treści wideo oraz tworzenie konkursów wideo z wykorzystaniem mechanizmu głosowania – to główne założenia serwisu Booyka, autorskiego projektu łódzkiej firmy IT Paplus International. Według twórców serwisu taka forma konfrontacji może być wykorzystana do oceny różnych produktów w sieci.

2017-04-24, 08:04

Booyka - autorski projekt polskich programistów umożliwia tworzenie turniejów wideo w sieci
Zdjęcie ilustracyjne . Foto: East News/Glow Images

Specjaliści obserwują znaczny rozwój wideo marketingu w Internecie. W ten trend wpisuje się stworzona przez łódzkich programistów Booyka - serwis będący kompleksowym narzędziem do przeprowadzania konkursów wideo. Projekt finansuje inwestor z Dubaju.

- Przeprowadzenie konkursu wideo to z jednej strony forma rozrywki dla użytkowników, natomiast dla firm to bardzo duża dawka cennych informacji, ponieważ wybór użytkowników może zdecydować o dalszych planach rozwoju firmy czy pojedynczego brandu - mówi PAP twórca serwisu Michał Zwoliński z Paplus International.

Jak to działa?

Booyka opiera się na funkcjonalności serwisu YouTube, wykorzystując wideo dostępne w tym serwisie do tworzenia turniejów. Przy jego pomocy każdy może stworzyć pojedynek dwóch treści wideo, logując się do serwisu za pomocą konta Facebook lub Google.

Zdaniem Zwolińskieg, wideo marketing jest coraz częściej wykorzystywany przez poszczególne marki czy firmy. „My ten trend wykorzystujemy w taki sposób, aby firmy mogły nie tylko chwalić się własnymi filmami, ale także zaprosić użytkowników do nagrania przez nich własnego wideo związanego z danym brandem. To wideo jest potem porównywane w postaci rund turniejowych, które konfiguruje organizator" - wyjaśnił. Dzięki temu można zaprosić swoją społeczność do obejrzenia swojej wideo recenzji i wzięcia udziału w głosowaniu.

- Innowacja polega na tym, że staramy się zestawić te filmy i porównać je. To nie jest tylko wypuszczenie danego wideo, ale porównanie go z innymi - zaznaczył.

Według twórców Booyka jest serwisem, w którym można tworzyć turnieje w bardzo prosty i szybki sposób, a do skonfigurowania i umieszczenia ich w sieci wystarczy kilka minut. - Oprócz tego, że taki turniej możemy wystartować bardzo szybko np. reagując na aktualne wydarzenia w sieci czy na świecie, to w naszym serwisie jest on dużo tańszy, niż w przypadku zatrudnienia grupy programistów, którzy mieliby ten projekt zrealizować - ocenił Zwoliński.

Jak zaznaczył, serwisu umożliwia także nadanie własnych grafik, który spersonalizują wygląd każdego turnieju w mediach społecznościowych czy dodanie własnego regulaminu.

Choć serwis niedawno wystartował to - zdaniem jego twórców - zainteresowanie nim jest już duże. Mają oni już za sobą pierwsze realizacje turniejów wideo m.in. we współpracy z Urzędem Miasta Łodzi i programem „Młodzi w Łodzi”. „Jest to konkurs dla młodych przedsiębiorców, którzy chcą pokazać swoje innowacyjne projekty, Zgłaszają je do konkursu, w którym inni użytkownicy będą mogli zdecydować, który z nich jest najlepszy” - wyjaśnił.

Booyka został stworzony przez zespół polskich programistów z łódzkiej firmy, ale od kilku lat jej projekty finansowane są przez inwestora ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

- Nasz inwestor z Dubaju bardzo wierzy w nasze produkty. Jest to przykład udanej synergii pomiędzy funduszami zagranicznymi a myślą technologiczna, która faktycznie powstaje w Polsce, w Łodzi - uważa Zwoliński. Serwis Booyka działa w wersji przeglądarkowej na PC i urządzeniach mobilnych. Jego twórcy zapewniają, że trwają dalsze prace nad jego nowymi modułami i funkcjonalnościami.

abo

 

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej