Rusza kolejna edycja konkursu na najlepsze europejskie kierunki turystyczne

Umiejscowienie na mapie najlepszych europejskich kierunków turystycznych, a przez to dotarcie do szerokiego grona turystów zagranicznych, to tylko jedna z korzyści dla zwycięzców konkursu na Najlepsze Europejskie Destynacje (EDEN), który rozpoczął się we wtorek.

2017-05-16, 14:15

Rusza kolejna edycja konkursu na najlepsze europejskie kierunki turystyczne
. Foto: flickr/Łukasz >>frogu<< Proszek

Głównym organizatorem konkursu jest Komisja Europejska. Polską edycję realizuje Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki.

- Mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem polskiej gospodarki turystycznej - powiedział prezes POT Marek Olszewski. Podkreślił, że akcje takie jak EDEN pomagają upowszechnić polskie ciekawe produkty turystyczne.

EDEN to projekt, którego celem jest stworzenie europejskiej sieci uznanych i rozpoznawanych obszarów turystycznych charakteryzujących się wyjątkowymi walorami dla dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego Europy. Adresatem konkursu są ośrodki turystyczne, które spełniają kryteria określone przez KE.

Konkurs promuje kierunki wyjazdowe, które prowadzą działania i inwestycje proekologiczne np. takie, które mają na celu zachowanie i promocję kultury oraz lokalnych tradycji.

Motywem przewodnim turystyka kulturowa

KE ustala także motyw przewodni każdej edycji konkursu. W tym roku jest to turystyka kulturowa.

Laureaci mogą posługiwać się logiem EDEN. Zostają także włączeni do sieci Najlepszych Europejskich Destynacji Turystycznych, a dzięki temu docierają do szerokiego grona turystów zagranicznych. Ponadto zwycięstwo umożliwia wspólną promocję ze wszystkimi laureatami z krajów członkowskich.

Zgłoszenia do konkursu będą przyjmowane do 21 czerwca br., a rozstrzygnięcie nastąpi 28 czerwca br.

Prawo do zgłaszania kandydatur do konkursu przysługuje Regionalnym Organizacjom Turystycznym, Lokalnym Organizacjom Turystycznym, samorządom terytorialnym, instytucjom i twórcom produktów turystycznych, stowarzyszeniom i fundacjom, przedsiębiorcom prywatnym, a także innym zainteresowanym podmiotom.

Budżet projektu EDEN w latach 2016/2017 wyniósł ponad 301 tys. zł, przy czym wkład POT to ponad 130 tys. zł. W tym roku budżet wyniósł niecałe 200 tys. zł, z wkładem POT w wysokości blisko 100 tys. zł.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej