Prezes PARP: firmy mocno zainteresowane wsparciem promocji międzynarodowej

Bardzo dużym zainteresowaniem małych i średnich firm cieszą się wszystkie instrumenty PARP dotyczące promocji międzynarodowej, w tym dotacje na udział w targach międzynarodowych albo misjach handlowych - powiedziała PAP szefowa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Patrycja Klarecka.

2017-05-29, 08:58

Prezes PARP: firmy mocno zainteresowane wsparciem promocji międzynarodowej
Zdjęcie ilustracyjne . Foto: NicoElNino/Shutterstock.com

- PARP wspiera małe i średnie firmy głównie w trzech obszarach: pierwszym obszarem jest rozwój innowacji w firmach i wdrażanie tych innowacji przez MŚP. I tutaj mamy kilka instrumentów na łączną kwotę dotacji blisko 10 mld zł. Wspieramy także internacjonalizację, wspieramy firmy w ekspansji międzynarodowej, na to wsparcie mamy przeszło 2,5 mld zł, a także wspieramy rozwój kapitału ludzkiego w firmach - mówiła.

- Bardzo dużym zainteresowaniem w tej chwili cieszą się wszystkie instrumenty dotyczące promocji międzynarodowej - wskazała Klarecka. - Mamy dwa główne instrumenty: pierwszy w programie Inteligentny Rozwój to jest „Go to Brand”, gdzie przedsiębiorcy mogą uzyskać dotację m.in. na udział w targach, misjach handlowych, oraz instrument dedykowany przedsiębiorcom w Polsce Wschodniej – „Internacjonalizacja MŚP”. Tam zakres tego instrumentu jest bardzo podobny, ale w grę wchodzi jeszcze doradztwo związane właśnie z internacjonalizacją, z ekspansją na rynki zagraniczne - wyjaśniła.

- Naszą ofertą są przede wszystkim dotacje bezzwrotne. Czyli udzielamy przedsiębiorcom, którzy są zainteresowani właśnie takimi działaniami, pomocy bezzwrotne - dodała.

abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej