Prawa konsumenta na basenie i w klubie fitness
Trwają wakacje, a to znaczy, że często korzystamy z zajęć fitness, parków wodnych czy szkół tańca. Okazuje się jednak, że przedsiębiorcy oferujący te atrakcje nie zawsze dbają o prawa konsumentów. O tym, na co należy zwrócić uwagę przed kupnem karnetu na basen czy siłownię, mówili w audycji Pogotowie Konsumenckie Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Mateusz Sokołowski z Federacji Konsumentów.
2017-08-03, 22:10
Posłuchaj
Jak podkreśliła w Polskim Radiu 24 Małgorzata Cieloch, umowa - bez względu na to, z kim jest zawarta – powinna w dość podobny sposób kształtować nasze prawa, jak i obowiązki.
- Przedsiębiorca często przyznaje sobie trochę więcej i za to „trochę więcej” konsument będzie musiał zapłacić. To często przerzucanie odpowiedzialności na konsumenta w sytuacji ryzykownej, albo w sytuacjach najprostszych, takich jak nie ponoszenie odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na basenie czy w szkole tańca w szatni. To przerzucanie odpowiedzialności na konsumenta za coś, co reguluje umowa przechowania. Według niej, to przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za to, co przechowuje. To samo dotyczy teatrów czy muzeów – tłumaczyła Cieloch.
Z kolei jak zauważył Mateusz Sokołowski, skargi na działania na basenach, siłowniach itp. szczególnie nasilają się w okresie wakacji. - Wtedy też zdarza się najwięcej zapytań o to, co zrobić, jak zrobić i dlaczego. Konsument jest bowiem często zaślepiony tym, z czego będzie mógł za chwilę skorzystać i przedsiębiorcy to wykorzystują – stwierdził gość.
W programie mowa była także o praktyce pozostawiania dokumentu tożsamości w przypadku wypożyczenia sprzętu sportowego.
REKLAMA
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem audycji była Sylwia Zadrożna.
Polskie Radio 24/pr
Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
REKLAMA
____________________
Data emisji: 3.08.17
Godzina emisji: 20:35
REKLAMA