"Krajobraz mojego miasta". Kampania społeczna
Od wielu miesięcy Instytut Dziedzictwa Narodowego prowadzi kampanię społeczną “Krajobraz mojego miasta”. O tym jakie są największe bolączki w krajobrazie naszych miast w Polskim Radiu 24 mówiła Wioletta Łabuda-Iwaniak z Instytutu Dziedzictwa Narodowego.
2017-09-16, 16:33
Posłuchaj
Jak mówiła gość, każdy z nas mieszka w jakimś otoczeniu i chciałby, by było ładne. – Tak samo jest z miastem, miasteczkiem czy wsią, ale nie udaje się to do końca, mamy przestrzeń zaśmieconą przez reklamy, pastelozę elewacji, niespójną architekturę domów – tłumaczyła.
Według badań Instytutu Dziedzictwa Narodowego Polacy chwalą sobie taki krajobraz za granicą. – Doceniają to, że tam jest przyjemnie, estetycznie, ich uwagę zwraca to, że krajobraz jest spójny. Jeśli wprowadzimy uchwały w naszych miejscach zamieszkania, taki sam efekt osiągniemy, jak w miastach zachodnich – wyjaśniała.
Wioletta Łabuda-Iwaniak mówiła m.in. o reklamach. Wskazywała, że uchwała reklamowa reguluje to, iż możemy reklamować firmę, ale w „sposób cywilizowany”. – Mamy możliwość powieszenia szyldu, ale o określonych wymiarach, kolorach. Tymczasem to, co widzimy w polskich miastach, na jednym płocie wisi dwadzieścia reklam, umysł ludzki nie wyłapuje żadnego komunikatu – przekonywała. Dodała, że jeżeli większość samorządów wprowadzi uchwały, regulujące reklamowanie, Polska wypięknieje. – Samorządy mogą podjąć też w uchwale zapisy, które doprecyzują, jak powinna wyglądać ulica. Jeśli to zabudowa jednorodzinna, to kształt dachów, wysokość budynków. Podobnie z kolorystyką osiedli – zaznaczyła.
Więcej w nagraniu.
REKLAMA
Gospodarzem programu był Jakub Kukla.
Polskie Radio 24/ip
_____________________
Data emisji: 16.09.2017
Godzina emisji: 16:15
REKLAMA