Śledztwo ws. awarii eurostarów. Skargi pasażerów
Dyrekcja firmy Eurostar zapowiada dogłębne dochodzenie w sprawie awarii pociągów w tunelu pod Kanałem La Manche. Dochodzenie ustali też jak zachowały się załogi.
2009-12-19, 19:59
Wielu pasażerów narzekało na brak należytej pomocy, informacji i zwyklych odruchów współczucia u załóg. Około dwóch tysięcy podróżnych spędziło 16 godzin w tunelu i w autokarach ewakuacyjnych. Inni wyjechali szybciej na powierzchnię, ale potem stali godzinami na bocznicach. Pretensje dotyczyły braku napojów, żywności, toalet i pozostawienia pasażerow samych sobie na wiele godzin w kompletnych ciemnościach.
Dyrektor Eurostara, Richard Brown odwiedził londyński dworzec St Pancras i osobiście przepraszał podróżnych po odwołaniu wszystkich dzisiejszych połączeń. Rzeczniczka firmy oświadczyła, że wszyscy poszkodowani pasażerowie otrzymają pełny zwrot kosztów i nowe bilety - na koszt przewoźnika. Jak wstępnie ustalono, przyczyną awarii Eurostarów była woda ze śniegu, który pokrył elektrowozy na trasie we Francji, a potem szybko stopniał w ciepłym tunelu.
REKLAMA