Reklama mobilna coraz popularniejsza
Zmieniają się formy sprzedaży i zmieniają się formy reklamy. W siłę rośnie reklama mobilna. Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez międzynarodową firmę doradztwa strategicznego Bain and Company, nawet połowa reklam wyświetlanych w smartfonach wpływa na zakupy ich właścicieli.
2017-11-20, 06:40
Posłuchaj
Grzegorz Chyliński, prezes firmy Adrino zajmującej się reklamą mobilną mówi, że według badania Google'a 70 procent użytkowników smartfonów w czasie zakupów w sklepach stacjonarnych korzysta z informacji, do których dostęp dają urządzenia mobilne.
- Ważne jest to, by reklama trafiła do użytkownika w odpowiednim czasie, i nie była inwazyjna, czyli była dopasowana kontekstowo do tego, co on robi na smartfonie. Jeżeli uwzględnimy te elementy, to nie będziemy mieli takiego poziomu irytacji reklamą u użytkownika smarfona - podkreśla.
Promocja w pobliżu
Jak wskazuje Grzegorz Chyliński, przykładem takiej reklamy są na przykład kampanie, które użytkownika znajdującego się w określonym miejscu informują, że w pobliżu jest sklep z dobrą dla niego ofertą promocyjną. - Smartfon trochę przejmuje za nas myślenie o promocjach. Ale widać, że tego konsumenci oczekują - dodaje.
Walka o millenialsów
Michał Jankowski, account manager w Adrino mówi, że o udział w rynku reklamy mobilnej warto walczyć, bo w samej tylko Polsce jest 20 milionów smartfonów. Korzystają z nich w większości ludzie młodzi, dla których reklamy stanowią ważne źródło informacji o zakupach i wpływają na ich decyzje zakupowe. - Jeżeli mówimy o millenialsach, najczęściej kupują oni produkty sektora FMCG - kosmetyki, ubrania. Wiemy, że dla tych użytkowników ważne są ceny, dlatego też na kierowanych do nich produktach często znajdziemy informacje o rabatach i przecenach. Te reklamy są odpowiednio targetowane - mówi Jankowski.
Badania pokazują, że użytkownicy w ciągu godziny 13 razy sprawdzają swojego smartfona, co daje nam 200 razy w ciągu dnia. Jak jednak podkreśla Michał Jankowski, są to dane uśrednione, a więc jest też wiele osób, które robi to dużo częściej.
REKLAMA
Rosną inwestycje w reklamę mobilną
W Polsce w zeszłym roku inwestycje w segment reklamy mobilnej zwiększyły się o 65 procent. I będą nadal szybko rosły, tym bardziej że coraz ważniejszą grupą klientów staje się tak zwane pokolenie Z, czyli urodzone po 1995 roku, które w ogóle nie nie zna rzeczywistości bez internetu, a którego siłę nabywczą już obecnie szacuje się na 44 miliardy złotych.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md
REKLAMA