PZU z nową strategią. Jakich zmian mogą spodziewać się klienci?
Grupa PZU ma nową strategię działalności do 2020 roku. Jej elementami są między innymi większe wykorzystanie nowych technologii przy tworzeniu oferty, wzmocnienie relacji z klientami, rozwój sieci sprzedaży i poszerzenie działalności ubezpieczeniowej o inne usługi finansowe.
2018-01-10, 12:45
Posłuchaj
Prezes PZU Paweł Surówka powiedział w czasie konferencji w warszawskiej hali Expo XXI, że strategia została opracowana ze względu na konieczność przystosowania się do szybko zmieniającego się świata i rynku ubezpieczeń, ale również z powodu przejęcia przez PZU banku Pekao.
- Ta transakcja to był kamień milowy dla Grupy PZU. To nie była zwykła, kolejna inwestycja, to była transakcja, która nas zmieniła, otworzyła dla nas zupełnie nowe horyzonty - podkreślił.
PZU chce wykorzystywać nowe technologie, by lepiej profilować swoją ofertę i produkty. Służyć ma temu m.in. stworzenie jednej, wspólnej bazy danych dla wszystkich podmiotów grupy, ale też na przykład wdrożenie rozwiązań z dziedziny sztucznej inteligencji do oceny ryzyka w ubezpieczeniach.
- Duży nacisk kładziemy na nowe technologie, chociażby na sztuczną inteligencję. Chcemy ją wykorzystać, by lepiej zrozumieć przyszłość (...) Chcemy zrobić to uczciwie i w pełnej otwartości. Przede wszystkim chcemy zmienić naszą relację z klientem, mówić o jego potrzebach, ponieważ my, jako PZU, możemy sobie na to pozwolić, możemy w tego klienta zainwestować - zapewniał Paweł Surówka.
REKLAMA
Prezes PZU zwracał także uwagę na zmieniający się model ubezpieczeń. Jak wskazywał, klasyczne ubezpieczenie to prosta transakcja wyceny ryzyka, natomiast nowe, coraz popularniejsze podejście zakłada wspólne zarządzanie ryzykiem przez ubezpieczyciela i jego klienta.
- Wspólnie identyfikujemy ryzyko i wspólnie staramy się je zminimalizować. To nie jest tylko relacja pieniężna, ale czasami polega ona też na tym, że po prostu klientowi pomagamy. I to jest prawdziwe partnerstwo - dodał.
Fot. Materiały prasowe PZU
... i solidna pozycja na rynku
Grupa PZU planuje rozwijać sprzedaż. Dyrektor finansowy grupy Tomasz Kulik mówił, że obecnie klienci mają średnio 1,5 produktu oferowanego przez firmę. Według strategii, za dwa lata mają to być już dwa produkty na jednego klienta, co oznacza, że Grupa PZU będzie sprzedawać o 8 milionów produktów i usług więcej, niż obecnie. Dodatkowo, firma planuje także zwiększenie swojego udziału w rynku z obecnych nieco ponad 35 procent do 38 procent w 2020 roku.
REKLAMA
W strategii znalazły się także zapowiedzi inwestycji w sektorze bankowym oraz podjęcia działań na rzecz zwiększenia rentowności Grupy.
Ubezpieczenia w jednym miejscu
Co zmieni się w praktyce dla klientów Grupy? Wkrótce ma zostać udostępniona nowa, bardziej intuicyjna i przejrzysta strona internetowa www.pzu.pl. Do dyspozycji klientów Grupy będzie także odświeżona platforma MojePZU, dająca bezpośredni i błyskawiczny dostęp do wszystkich produktów i usług, które wykupiliśmy, także z poziomu urządzeń mobilnych. Paweł Surówka zapowiedział, że platforma będzie wyposażona w nowe funkcje, między innymi kalendarz, który będzie przypominał o zbliżającej się wizycie u lekarza i umożliwiał umówienie następnej.
Grupa PZU zamierza również rozwijać swój program lojalnościowy, co ma wzmocnić relację z klientami. Jego uczestnicy będą mogli liczyć na przykład na urodzinowe prezenty, a także otrzymają dostęp do dedykowanych treści wideo.
PZU, największa grupa finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej, w realizacji strategii chce skorzystać z dobrej koniunktury gospodarczej w naszym kraju. Trzeba tu dodać, że firma już teraz może pochwalić się dobrymi wynikami finansowymi - zysk netto Grupy PZU po trzecim kwartale ubiegłego roku wyniósł 700 milionów złotych, czyli o ponad 50 milionów więcej niż rok wcześniej.
REKLAMA
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Michał Dydliński
REKLAMA