"Takiej kampanii jeszcze nie było"

Politolodzy, z którymi rozmawiało Polskie Radio są zgodni: takiej kampanii wyborczej jeszcze w historii nie było.

2010-04-26, 15:22

"Takiej kampanii jeszcze nie było"
Pałac Prezydencki, źr. wikipedia

Posłuchaj

Kaczorowska: kampania będzie błyskawiczna
+
Dodaj do playlisty

Kampania będzie na pewno intensywna, bo do wyborów pozostało niewiele czasu. "Będzie też ostra" - mówi politolog doktor Jarosław Szymanek z Uniwersytetu Warszawskiego. Jak dodaje, nie taka, do jakich jesteśmy ostatnio przyzwyczajeni. Zdaniem eksperta, to nie będzie wojna na haki, osobiste przytyki i wypominki, ale ostra w znaczeniu patriotyczno-symbolicznym. Politolog jest zdania, że Jarosław Kaczyński zwiększy swoje szanse na sukces w wyborach, jeśli poprowadzi łagodną kampanię.

Małgorzata Kaczorowska z Uniwersytetu Warszawskiego przewiduje, że rywalizacja polityczna będzie toczyła się przede wszystkim za pośrednictwem mediów. Jej zdaniem, kandydaci na prezydenta nie będą mieć wystarczająco czasu, by spotykać się bezpośrednio z wyborcami. Politolog ma nadzieję, że tym razem kandydaci przedstawią program swojej prezydentury, a nie program polityczny partii, z której się wywodzą.

Z kolei specjalista od marketingu politycznego Olgierd Annusewicz nie wierzy, że podczas kampanii wyborczej zabraknie billboardów i telewizyjnych reklam kandydatów. Politolog uważa, że tym razem wzrośnie przede wszystkim znaczenie internetu jako środka w komunikacji z wyborcami.

Rafał Chwedoruk z Uniwersytetu Warszawskiego podkreśla, że choć Jarosław Kaczyński nie jest faworytem w wyborach, to na pewno jednak nie jest bez szans na zwycięstwo. Zdaniem politologa świadczy o tym choćby negatywna kampania dotycząca prezesa PiS rozpoczęta w mediach sprzyjających PO.

REKLAMA

 "Przed nami intensywna kampania wyborcza" - przewiduje politolog Rafał Chwedoruk. Intensywna jednak tylko ze względu na tempo. Zdaniem eksperta, z uwagi na wydarzenia sprzed dwóch tygodni nowatorstwa spodziewać się nie należy.

 Rafał Chwedoruk uważa, że należy spodziewać się wysokiej frekwencji wyborczej.

sż,Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej