Szukając Dziury w Całym. Eksperci o nauczaniu ekonomii

Co jest ważniejsze – wiedza praktyczna czy teoretyczna? Czego polska szkoła powinna uczyć w zakresie ekonomii? O tym w audycji Szukając Dziury w Całym mówili Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha i prof. Krzysztof Konarzewski, ekspert ds. edukacji i były dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

2018-02-28, 15:11

Szukając Dziury w Całym. Eksperci o nauczaniu ekonomii
mat. ilustarcyjne. Foto: pexels / CC0

Posłuchaj

27.02.18 Jak uczyć ekonomii? Rozmowa z ekspertami
+
Dodaj do playlisty

Jak podkreślali w Polskim Radiu 24 eksperci, wiedza ekonomiczna przede wszystkim powinna mieć wymiar praktyczny. – Na Podstawach Przedsiębiorczości uczniowie mogą się dowiedzieć wielu rzeczy, ale nie jestem przekonany, czy tak dużo mogą zrozumieć. W podstawie programowej są tysiące szczegółowych informacji – mówił na naszej antenie prof. Krzysztof Konarzewski. – Kiedyś przyszła do mnie córka, żebym wyjaśnił jej, czym jest spółka komandytowa, bo ma klasówkę. Nie potrafiąc odpowiedzieć, zapytałem: „a po co ci to?”. Sama znalazła sobie tę informację, ale już na pewno nie pamięta, czym jest spółka komandytowa – wskazywał gość PR24. Zdaniem prof. Krzysztofa Konarzewskiego, „kluczem jest dojście do tego, by tak uczyć ekonomii, by zostawała wiedza o mechanizmach ekonomicznych”.

Andrzej Sadowski zauważył z kolei, że rozumienie procesów ekonomicznych jest często kluczem do sukcesu zawodowego. – Duża część amerykańskich multimilionerów, w końcu XIX wieku, była niepiśmienna. Oni nawet nie musieli znać języka angielskiego, żeby dojść do gigantycznych pieniędzy. Doświadczenie i umiejętności były istotniejsze niż wiedza pochodząca z najbardziej renomowanych uczelni – pointował ekspert z Centrum im. Adama Smitha.

Więcej w całej audycji.

Gospodarzem programu był Łukasz Warzecha.

REKLAMA

Polskie Radio 24/zz

Szukając dziury w całym w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

____________________ 

Data emisji: 27.02.18

Godzina emisji: 22.16


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej