Lody dzielą się na impulsowe, familijne i multipaki

Polski rynek lodów od kilku lat stabilnie rośnie, konsumenci częściej sięgają po lody także w chłodniejszych okresach roku.

2018-03-24, 09:40

Lody dzielą się na impulsowe, familijne i multipaki
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay

Posłuchaj

Dlaczego w Polsce tak szybko rozwinął się rynek lodów impulsowych, wyjaśnia w radiowej Jedynce Marcin Snopkowski z firmy Grycan./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

O naszym lodowym rynku rozmawia z Marcinem Snopkowskim z firmy Grycan, Elżbieta Mamos.

Polski rynek lodów wart ok. 2 mld zł

Jak wylicza, rynek ten dzieli się na impulsowy, familijny i multipaki, czyli małych porcji pakowane w zbiorczych opakowaniach. Rynek ten wart jest w Polsce ok. 2 mld złotych.
−  Z czego dwie trzecie rynku stanowią lody impulsowe, jedna trzecia – lody familijne, 2-3 procent to multipaki, wyjaśnia gość Agro-Faktów.

Lody impulsowe zdobyły rynek dzięki chłodziarkom w sklepach

I dodaje, że w Polsce udało się szybko zbudować rynek lodów impulsowych, a to dzięki wstawieniu do sklepów sprzętu chłodniczego.

− To zaowocowało szybko rosnącym spożyciem lodów poza domem, ze średnią bliską europejskiej, grubo powyżej dwóch litrów rocznie, mówi ekspert.

Ale i tak Polacy jedzą trzy razy mniej lodów niż Skandynawowie .

REKLAMA

Elżbieta Mamos, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej