Lody dzielą się na impulsowe, familijne i multipaki
Polski rynek lodów od kilku lat stabilnie rośnie, konsumenci częściej sięgają po lody także w chłodniejszych okresach roku.
2018-03-24, 09:40
Posłuchaj
O naszym lodowym rynku rozmawia z Marcinem Snopkowskim z firmy Grycan, Elżbieta Mamos.
Polski rynek lodów wart ok. 2 mld zł
Jak wylicza, rynek ten dzieli się na impulsowy, familijny i multipaki, czyli małych porcji pakowane w zbiorczych opakowaniach. Rynek ten wart jest w Polsce ok. 2 mld złotych.
− Z czego dwie trzecie rynku stanowią lody impulsowe, jedna trzecia – lody familijne, 2-3 procent to multipaki, wyjaśnia gość Agro-Faktów.
Lody impulsowe zdobyły rynek dzięki chłodziarkom w sklepach
I dodaje, że w Polsce udało się szybko zbudować rynek lodów impulsowych, a to dzięki wstawieniu do sklepów sprzętu chłodniczego.
− To zaowocowało szybko rosnącym spożyciem lodów poza domem, ze średnią bliską europejskiej, grubo powyżej dwóch litrów rocznie, mówi ekspert.
Ale i tak Polacy jedzą trzy razy mniej lodów niż Skandynawowie .
REKLAMA
Elżbieta Mamos, jk
REKLAMA