UOKiK: reklama T-Mobile mogła wprowadzać w błąd. Będzie rekompensata
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że reklamy T-Mobile wykorzystywane w kampanii "Pierwszy prawdziwy no limit" sieci Heyah mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Zabrakło w nich informacji, że niższa cena obowiązuje tylko przez trzy miesiące i to tylko, jeśli klient udzieli zgód marketingowych i zgodzi się na faktury elektroniczne.
2018-04-16, 12:48
Posłuchaj
Kampania, o której mowa, była prowadzona w lato 2015 roku. Jak czytamy w komunikacie UOKiK, w reklamach kuszono ceną 49,99 zł miesięcznie za pakiet SMART XL w sieci Heyah. W wersji radiowej i internetowej reklamy zabrakło jednak informacji o tym, że po 3 miesiącach do abonamentu zostanie doliczone 19,99 zł tytułem opłaty za usługę nielimitowanego internetu, a w spocie telewizyjnym przekaz ten był nieczytelny.
- Te reklamy mogły wprowadzać w błąd co do rzeczywistej, łącznej opłaty za wszystkie usługi. Jeśli cena podlega jakimś ograniczeniom, np. czasowym, to konsument musi o tym wiedzieć. Inaczej może odnieść błędne wrażenie, że podana w reklamie kwota jest szczególnie atrakcyjna, a tymczasem otrzymał niepełną informację - podsumował prezes UOKiK Marek Niechciał.
Poszkodowani mogą liczyć na rekompensatę
T-Mobile uniknęło kary, bo zobowiązało się usunąć mylące reklamy i usunąć skutki swoich praktyk. W efekcie decyzji UOKiK do końca obowiązywania umowy obecni klienci będą płacić obiecaną w reklamie cenę 49,98 zł. Ponadto wszyscy konsumenci, którzy skorzystali z promocyjnej oferty spółki, będą mogli w każdym czasie uzyskać zwrot uiszczonych dotąd kwot przewyższających wysokość ceny z reklamy.
T-Mobile przeprasza klientów
Do decyzji UOKiK odniosło się T-Mobile.
REKLAMA
- Celem kampanii, której dotyczy decyzja UOKiK, było rzetelne poinformowanie klientów o wszystkich warunkach promocji, niestety, przy jej realizacji z pewnością zabrakło troski o jasność przekazu. Serdecznie przepraszamy za to wszystkich klientów, którzy poczuli się wprowadzeni w błąd i zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, by taka sytuacja już nigdy się nie powtórzyła. Od początku w pełni współpracowaliśmy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta w celu wyjaśnienia sprawy oraz ustalenia odpowiedniej rekompensaty i w pełni wywiążemy się z naszych zobowiązań. Należy pamiętać, że rzecz dotyczy archiwalnej promocji, której od ponad 2 lat nie ma już w naszej ofercie - czytamy w komunikacie.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, UOKiK, md
REKLAMA