Producenci wołowiny stawiają na rozwój

Producenci wołowiny zapowiadają wielką ekspansję. 6 organizacji branżowych i 3 przetwórcze po roku pracy i konsultacjach z resortem rolnictwa i rolnikami przedstawiły strategię rozwoju sektora wołowiny do 2022 roku.

2018-05-08, 08:50

Producenci wołowiny stawiają na rozwój
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock

Posłuchaj

Producenci wołowiny stawiają na rozwój (Aleksandra Tycner/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
+
Dodaj do playlisty

Prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego Jerzy Wierzbicki mówi, że jej celem jest zapewnienie zrównoważonego, trwałego rozwoju sektora wołowiny w Polsce.

- Dzisiaj mamy dobry czas, dajemy sobie radę na rynku, ale musimy się przygotować na czasy trudne, kiedy będziemy pod presją krajów unijnych i państw trzecich - dodaje.

Lepsza jakość to wyższa konsumpcja

Jak wyjaśnia, program przewiduje m.in. możliwość wymiany stada krów mamek na bydło czystej rasy.

Polska wołowina jest przede wszystkim eksportowana - w zeszłym za granicę trafiło 88 procent produkcji (ok. 500 tysięcy ton tusz wołowych). Zdaniem Jerzego Wierzbickiego, polscy producenci muszą stawiać na jakość, tak by mięso swoimi walorami kulinarnymi zainteresowało szerszą rzeszę konsumentów.

REKLAMA

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej