Nowe przepisy prawa zwiększają bezpieczeństwo polskich turystów

Okres urlopowy w pełni. Polacy korzystają z letniej pogody i wyruszają na wakacyjne podróże. Organizując wyjazd dobrze wiedzieć, jakie prawa nam przysługują. W audycji „Jakim Prawem?” rozmowa o nowych regulacjach dotyczących rynku turystycznego. Gościem był Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystycznej.

2018-07-21, 16:14

Nowe przepisy prawa zwiększają bezpieczeństwo polskich turystów
Od 1 lipca polscy turyści są lepiej chronieni przez prawo. W życie weszła ustawa o imprezach turystycznych i usługach powiązanych, która zrównuje ochronę turystów w całej Unii Europejskiej.Foto: Pixabay

Posłuchaj

21.07.18 Paweł Niewiadomski: „Do 1 lipca podróżujący nie byli chronieni na odpowiednim poziomie (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Od 1 lipca weszły w życie nowe zapisy, które w znaczący sposób zmieniły rynek turystyczny. Ich podstawą jest ustawa o imprezach turystycznych i usługach powiązanych, która zrównuje ochronę turystów w całej Unii Europejskiej. Jednym z elementów wprowadzonych regulacji jest możliwość uruchomienia środków finansowych na dokończenie pobytu w miejscu, do którego udał się turysta i do momentu, jaki został mu zagwarantowany.

– Jeżeli okaże się, że biuro turystyczne zbankrutuje w trakcie pobytu swoich klientów za granicą, to nie będą musieli, jak dotychczas, od razu wracać do Polski. Będą mogli spokojnie dokończyć swój urlop, zgodnie z wykupioną usługą – powiedział prezes PIT.

Paweł Niewiadomski zaznaczył, że najważniejsza zmiana, we wprowadzonych na początku lipca przepisach, polega na tym, że większa liczba sprzedawanych usług będzie pod ochroną.

– Mówimy tu przede wszystkim o usługach, które będą łączone przez różne podmioty. Do tej pory było to najczęściej biuro podróży. Teraz w zakres nowych regulacji wchodzą chociażby hotele, linie lotnicze lub firmy z branży IT, które administrują sprzedażą usług. Mam tu na myśli tzw. wyszukiwarki wycieczek, które również zaliczają się do agentów turystycznych. W przypadku ich niewypłacalności, dzięki nowym przepisom, klienci będą mieli zagwarantowane jeszcze większe bezpieczeństwo – dodał gość Polskiego Radia 24.

REKLAMA

Wcześniej, bo w listopadzie 2016 roku, wprowadzono tzw. turystyczny fundusz gwarancyjny. Dzięki niemu klienci biur podróży są zabezpieczeni pod względem informacyjnym ze strony organizatora, a także w przypadku jego niewypłacalności. – Jeżeli taka sytuacja miałaby miejsce to wszelkie środki, które zostały wpłacone przez klienta, będą mu zwrócone. Po pierwsze z gwarancji ubezpieczeniowych, a w wypadku, gdyby ich zasoby okazały się niewystarczające, to uruchomiony zostaje fundusz gwarancyjny – przypomniał Paweł Niewiadomski.  

Ponadto w rozmowie Paweł Niewiadomski omówił również cele i zadania stojące przed Polską Izbą Turystyczną oraz jej znaczenie dla bezpieczeństwa polskich turystów.

Audycję „Jakim Prawem?” prowadził mec. Artur Wdowczyk.

Polskie Radio 24/db

REKLAMA

------------------------

Data emisji: 21.07.18

Godzina emisji: 14.37

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej