UOKiK sprawdził, jak banki podnoszą opłaty. I wykrył nieprawidłowości

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę sposób, w jaki banki podnoszą opłaty dla swoich klientów i jak ich o tym informują. W przypadku siedmiu banków wykryto nieprawidłowości.

2018-07-26, 12:06

UOKiK sprawdził, jak banki podnoszą opłaty. I wykrył nieprawidłowości
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock

Posłuchaj

Prezes UOKiK Marek Niechciał o wynikach kontroli wśród banków
+
Dodaj do playlisty

UOKiK przypomina, że bank może zmienić warunki umowy (np. opłaty), ale musi się to odbywać pod pewnymi zasadami. Przede wszystkim umowa musi określać, w jakich sytuacjach może to się zdarzyć, a bank powinien wskazać klientowi podstawę prawną takiego kroku. Po trzecie - informacja na ten temat musi zostać przekazana klientowi na nośniku trwałym, takim jak pendrive czy płyta CD, e-mailem lub tradycyjnym listem.

UOKiK zakwestionował to, że banki wysyłały takie informacje klientom tylko w wewnętrznych systemach bankowych. Wiadomość taka mogła być dowolnie modyfikowana przez bank lub nawet skasowana, więc nie spełniała cech nośnika trwałego.

Najnowsze decyzje UOKiK dotyczą: Alior Banku, Banku Millennium, BZ WBK, Deutsche Banku, Idea Banku, Pekao SA i Plus Banku. Banki zgodziły się zmienić swoje postępowanie i zaoferować klientom rekompensaty. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie UOKiK-u: uokik.gov.pl.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, UOKiK, md

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej