Kampania wyborcza na ostatniej prostej

Wybory samorządowe to najbardziej masowa kampania wyborcza w Polsce. Startuje kilkadziesiąt tysięcy ludzi, przez co nietrudno znaleźć dobre, złe czy po prostu kosmiczne pomysły. W erze mediów społecznościowych ich poznanie przez wyborców daleko od okręgu, w którym startuje autor lub autorka jest niemal błyskawiczne. M.in. o roli nowoczesnych metod komunikacji w kampanii wyborczej mówili w Polskim Radiu 24 Zbigniew Lazar, ekspert ds. komunikacji i reputacji i Adam Buła, Polska The Times.

2018-10-19, 11:25

Kampania wyborcza na ostatniej prostej
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock

Posłuchaj

19.10.18 Zbigniew Lazar o przebiegu kampanii wyborczej
+
Dodaj do playlisty

Kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Warszawy Patryk Jaki w czwartek w południe rozpoczął akcję #36Impulsów; przez 36 godzin będzie przedstawiał swoje pomysły dla stolicy.

Kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta stolicy Rafał Trzaskowski prowadzi akcję "24 godziny dla Warszawy". Ostatnią dobę kampanii wyborczej polityk chce wykorzystać na rozmowy z warszawiakami i zachęcanie ich do głosowania.

Zbigniew Lazar podkreślał niezwykle intensywne tempo kampanii wyborczej w Warszawie. - Kandydaci coraz częściej i coraz chętniej spotykają się z wyborcami. Jest to metoda stosowana, szczególnie w krajach anglosaskich, od dawna. Trzeba jednak uważać, żeby tego typu działania nie uległy degeneracji i nie stały się cyrkiem, wyścigiem o to, kto więcej uściśnie dłoni. Z definicji, ta metoda to pośpiech, co z kolei może doprowadzić do błędów czy przeoczeń. Patryk Jaki rozpoczął te działania wcześniej, zgodnie ze sztuką. Rafał Trzaskowski próbuje w tej chwili nadgonić opóźnienie - zauwazył.

Gość Polskiego Radia 24 zwrócił uwagę na znaczenie i specyfikę mediów społecznościowych wykorzystywanych do prowadzenia kampanii wyborczej. - Ważne jest aby program kandydata był czytelny. Skracanie, wypunktowywanie kluczowych założeń może czasami wydawać się śmieszne, jednak z drugiej strony odpowiada ludzkiej percepcji. Media społecznościowe przejęły pole kampanii. Na pewno działają w sposób niemal natychmiastowy, są tańsze, ale pozorna łatwość może być pułapką. Taki przekaz wymaga aktualizacji, musimy pogodzić się z nieprzyjaznymi wpisami, botami itd. Do tego potrzebny jest sztab ludzi, którzy będą w naszym imieniu reagować - podkreślał.  

REKLAMA

Adam Buła z Dziennika Polska The Times odniósł się ostatnich sondaży przedwyborczych, według których w Warszawie dojdzie do drugiej tury wyborów. – Wyniki badań są podobne do tych przeprowadzonych wiosną, co wskazuje na to, że kilka miesięcy kampanii niemal nie wpłynęło na preferencje wyborców -. Gość podkreślił też polityczny charakter wyborów. - W przekazie wybory samorządowe zostały przykryte przez plebiscyt partia rządząca kontra opozycja - zaznaczył.

Więcej w zapisie audycji

Rozmawiał Michał Walczyk.

PR24/ka

REKLAMA

____________________ 

Data emisji: 19.10.2018

Godzina emisji: 10:35 i 12:50

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej