Sprzedaż bezpośrednia - branża zdominowana przez kobiety

"Proste zasady. Unikalne korzyści" - pod takim hasłem  branża sprzedaży bezpośredniej obchodzi dziś swoje doroczne święto. Pracują w niej przede wszystkim kobiety ze średnim i wyższym wykształceniem, a ponad połowa oferowanych produktów to kosmetyki, choć ich udział systematycznie maleje - wynika z badań przeprowadzonych przez agencję IPSOS w Polsce.

2018-10-23, 17:49

Sprzedaż bezpośrednia - branża zdominowana przez kobiety
Podrabiane kosmetyki i perfumy dla wielu osób stanowią atrakcyjną propozycję.Foto: Pixabay

Posłuchaj

O branży sprzedaży bezpośredniej rozmawiała z zaproszonymi gośćmi na antenie radiowej Jedynki Aleksandra Tycner.
+
Dodaj do playlisty

Kobiety stanowią 90 procent osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednia. Większość ma od 25 do 44 lat - mówił w radiowej Jedynce w rozmowie z Aleksandrą Tycner Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Branża rośnie

Badania pokazały, że branża urosła o 4 procent w stosunku do poprzedniego roku. "Ogólna liczba sprzedawców w branży wynosi prawie milion" - dodał Mirosław Luboń.

"Rynek kosmetyków stanowi w Europie nieco ponad 30 procent, w Polsce one ciągle dominują" - stwierdziła Ewa Kudlińska-Pysz przewodnicząca zarządu Stowarzyszenia. 

Problemem, który kładzie się cieniem na całą branżę są nieuczciwe firmy i sprzedawcy. Nawet, jeśli ktoś nie kupuje w tym systemie, to czasem zetknął się z podejrzanymi praktykami.

Skarg niewiele

"Tego typu praktyki nie mają z branżą nic wspólnego. Sprzedaż bezpośrednia z zasady jest etyczna i bezpieczna" - podkreśliła Ewa Kudlińska-Pysz.

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej grupuje kilkadziesiąt firm, których udział w rynku tej branży stanowi 65 procent. 

Stowarzyszenie podkreśla, że wobec jego członków nie zdarzają się w ogóle skargi do UOKiK czy Federacji Konsumentów.

Aleksandra Tycner, ak, NRG

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej