Odwrót od mięsa wyzwaniem dla rynku i producentów
Z jednej strony ludzie chcą się bardziej zdrowo odżywiać i jedzą coraz więcej warzyw i owoców, z drugiej - coraz popularniejsze staje się niejedzenie czy ograniczanie jedzenia mięsa. Rośnie więc podaż i oferta produktów wegańskich i wegetariańskich.
2018-11-18, 13:01
Posłuchaj
W radiowej Jedynce Karolina Liberka, dyrektor strategii w agencji Grandes Cochonos, z którą rozmawiała Aleksandra Tycner - mówiła o zmieniających się nawykach żywieniowych, w tym rosnącym popycie na produkty wegańskie i wegetariańskie.
Dodaj do playlisty
Jak powiedziała w radiowej Jedynce Karolina Liberka, dyrektor strategii w agencji Grandes Cochonos, z którą rozmawiała Aleksandra Tycner - na wzmożenie żywieniowych mód wpływają m.in. sieci handlowe.
Bezmięsny pasztet
Dlatego wiele firm, które oferują głównie produkty mięsne dywersyfikuje swą ofertę i wytwarza także produkty, na które zwiększa się popyt - np. pozbawione mięsa pasztety czy pasty do chleba.
Dzięki temu - dodała - na rynku pojawia się coraz więcej zróżnicowanych produktów, których ludzie mogą próbować, a konsumenci są bardzo ciekawi takich nowości.
"Stare" nowości
Te nowości to także często na nowo odkryte poczciwe polskie warzywa, jak buraki, kapusta czy ogórki - w formie kiszonej, czyli sfermentowane.
REKLAMA
Aleksandra Tycner, ak, NRG
REKLAMA