Jakość powoli przegania cenę. Rośnie patriotyzm zakupowy

Coraz częściej jesteśmy skłonni zapłacić więcej za dobra wysokiej jakości. Patriotyzm rozumiemy przede wszystkim w aspekcie symbolicznym – jako dumę z bycia Polakami, ale też wysoko cenimy patriotyzm zakupowy.

2018-11-22, 18:03

Jakość powoli przegania cenę. Rośnie patriotyzm zakupowy
Polacy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale także na jakość kupowanego towaru.Foto: Pixabay

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego zaprojektowała i zleciła wykonanie badania opinii publicznej. Zapytała między innymi o współczesne rozumienie patriotyzmu oraz jego rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych. Badanie wykonała firma ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku.

Jakość konkuruje z ceną

"Najważniejszymi kryteriami wyboru produktów są nadal cena i jakość, przy czym badania pokazują, że jakość doskonale konkuruje z ceną, wybijając się nawet na pierwsze miejsce w rankingu ważności kryteriów zakupowych" – powiedział Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

Około 2/3 konsumentów jest skłonnych płacić więcej za produkty wyższej jakości.

Wysoko cenimy - jak wynika z badań - symboliczny przejaw patriotyzmu. Na czoło wysuwa się duma z bycia Polakiem. Przywiązanie do polskiej kultury i poznawanie historii to kolejne spośród najczęstszych wskazań osób badanych.

REKLAMA

"Produkt polski", czyli jaki?

Ogromna większość konsumentów (72 proc. badanych – odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak) uważa, że mając możliwość wyboru, należy kupować produkty polskiego pochodzenia. Natomiast nie jest jednoznaczne, co definiuje ów „produkt polski”. Najczęstszym kryterium polskiego pochodzenia jest fakt jego wytworzenia na terytorium kraju.

Krajowe czy też regionalne pochodzenie produktów - pokazało badanie - nie jest kryterium, które konkuruje z jakością. Konsumenci najchętniej sięgają po ofertę, która ma wysoką jakość, atrakcyjną cenę oraz krajowe pochodzenie.

ak, NRG


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej