Spożycie piwa wzrosło w 2018 roku o 3 proc.
Kończący się rok był dobry dla branży piwowarskiej. Polacy coraz chętniej sięgają po piwo bezalkoholowe. Z Bartłomiejem Morzyckim, dyrektorem generalnym Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego rozmawiała Aleksandra Tycner.
2018-12-20, 15:50
Posłuchaj
Kończący się rok był dobry dla branży piwowarskiej. Z Bartłomiejem Morzyckim, dyrektorem generalnym Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego rozmawiała Aleksandra Tycner/Naczelna Redakcja Gospodarcza
Dodaj do playlisty
- W tym roku dobra pogoda zaczęła się już w kwietniu i towarzyszyła nam przez większą cześć sezonu wiosenno-letniego. To rok, który przyniósł około 3 proc. wzrost konsumpcji piwa - mówił Bartłomiej Morzycki.
- Rok wcześniej rynek piwa skurczył się o niecałe 2,5 proc. także można powiedzieć, że dobry rok 2018 pozwolił nadrobić straty z roku poprzedniego - dodał.
Coraz popularniejsze jest w Polsce piwo bezalkoholowe. - W 2018 roku miało ono ponad 3 proc. udział w rynku - dodał.
Polska jest 8 eksporterem piwa w Europie. Około 8 proc. krajowej produkcji idzie na ekspert. To ponad 3 mln hektolitrów. Polska eksportuje prawie tyle piwa, ile produkuje Słowacja.
REKLAMA
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Aleksandra Tycner, kw
REKLAMA