Kulisy spraw. Po co Polsce przekop przez Mierzeję Wiślaną?
- W naturalny sposób transport morski jest tańszy. To jeden z powodów, dla których Polska chce zrobić przekop przez Mierzeję Wiślaną - powiedział w Polskim Radiu 24 Marcin Roszkowski, prezes Instytutu Jagiellońskiego.
2019-02-01, 20:00
Posłuchaj
Dyrektor RZGW Wody Polskie w Gdańsku wydał pozwolenie wodnoprawne na wykonanie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. To jeden z dokumentów, które musi uzyskać inwestor, by rozpocząć budowę nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską.
- Ta część Polski jest kompletnie odcięta od morza. Wyjście na morze jest w tej chwili uzależnione od przejścia przez terytorium Federacji Rosyjskiej, która potrafi czasem zatrzymywać statki. Dobrze byłoby się otworzyć na morze, żeby korzystała z tego polska gospodarka. W naturalny sposób transport morski jest tańszy. Oczywiście Elbląg nie będzie konkurował z Gdańskiem czy innymi portami. Natomiast droga morska jest tanim środkiem przenoszenia towarów i osób – powiedział w Polskim Radiu 24 Marcin Roszkowski.
Jak zaznaczył obecnie Polska otwiera się na morze. - Budujemy gazoport, budujemy Baltic Pipe, realizowane są też połączenia, jeśli chodzi o stocznie. To przyszłościowy kierunek. W naturalny sposób przy budowie drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską polski rząd wchodzi w spór z organizacjami ekologicznymi – podkreślił gość PR24.
Więcej w całej audycji.
REKLAMA
Rozmawiał Radosław Jankiewicz.
Polskie Radio 24/bartos
-------------------------
Data emisji: 01.02.2019
REKLAMA
Godzina emisji: 19.10
REKLAMA