Mało polskiego kapitału na rynku nieruchomości komercyjnych
Na 30. jubileuszowych targach nieruchomości i inwestycji MIPIM w Cannes, jednej z największych i najbardziej prestiżowych tego typu imprez na świecie, zaprezentowało się kilka naszych miast, regionów, jak również po raz pierwszy pojawiło się stoisko narodowe.
2019-03-19, 12:30
Posłuchaj
Inicjatorem wystąpienia pod wspólnym szyldem była Polska Agencja Inwestycji i Handlu - PAIH.
Oferta smart city
- Dzięki takiemu zaprezentowaniu się, mogliśmy zaznaczyć, że Polska rośnie jako najlepsze miejsce w Europie Środkowo-Wschodniej do realizacji najciekawszych, najbardziej futurystycznych projektów z sektora nieruchomości - powiedział w radiowej Jedynce Krzysztof Senger, z zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
- Ofertę naszych firm obecnych na stoisku narodowym połączyła filozofia smart city -dodał Senger.
REKLAMA
- Dziś technologia ma coraz większe znaczenie i takie targi, jak w Cannes to doskonałe miejsce, żeby ją pokazać w działaniu - oceniła Dorota Wysokińska-Kuzdra z firmy doradczej Colliers International.
Mało polskiego kapitału
Na rynku nieruchomości komercyjnych mało jest polskiego kapitału i mało polskich firm działających w tej branży. To jest główny powód, dla którego tak dużo mamy firm zagranicznych inwestujących w nieruchomości w naszym kraju.
Do przemyślenia jest, w jaki sposób także polski kapitał mógłby inwestować w nieruchomości inwestycyjne, bo dzisiaj specjalnie nie ma możliwości. Dawałaby by je na przykład ustawa o REITach, która pobudziłaby rodzimy kapitał, ale ciągle jej nie ma.
Aleksandra Tycner, ak, NRG
REKLAMA
REKLAMA