Polskie hity eksportowe: po żywności i meblach, przyszedł czas na odzież

Po ekspansji zagranicznej polskiej żywności i mebli, czas na zwiększenie ekspansji polskiej mody. Już dziś wartość tego sektora wynosi ponad 29 miliardów zł, a do roku 2022 ma wzrosnąć nawet do 43 mld zł.  

2019-04-14, 13:26

Polskie hity eksportowe: po żywności i meblach, przyszedł czas na odzież
W rankingu najbardziej wartościowych marek odzieżowych świata najszybciej przybywa marek azjatyckich.Foto: pixabay

Posłuchaj

Odzież stanowi 4 proc. wartości polskiego eksportu. O eksporcie polskiej branży modowej, i jej wsparciu na zagranicznych rynkach mówi w radiowej jedynce Adrian Malinowski, zastępca dyrektora Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii./Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego R
+
Dodaj do playlisty

Prawie  4 procent wartości naszego eksportu pochodzi ze sprzedaży szeroko rozumianej odzieży.

Polski rynek modowy coraz ważniejszy w Europie

W tej chwili polski rynek modowy zajmuje ósme miejsce w Europie pod względem obrotów i szóste miejsce w nakładach inwestycyjnych. I ma potencjał wzrostu.

− Dlatego branżę w zdobywaniu zagranicznych rynków wspierają między innymi Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii  - mówi Adrian Malinowski, zastępca dyrektora Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.

Jak dodaje, branża modowa znajduje się wśród 12 strategicznych branż, które chce wspierać rząd, szczególnie, że Polska może się pochwalić kilkoma rozpoznawalnymi na całym świecie markami.

REKLAMA

Dobrym przykładem przejmowania zagranicznych sieci przez polskie firmy są grupy LPP czy CCC, które ze swoimi markami znajdują się i w Europie, jak i w Azji.

Jaka pomoc dla branży modowej?

Chodzi zarówno o pomoc w dystrybucji, jak i inwestycje zagraniczne

− Polska Agencja Inwestycji i Handlu wspiera przede wszystkim małe i średnie firmy. Realizuje program Brand, który polega na organizacji na ważnych imprezach wystawienniczych polskich stoisk narodowych  - mówi Wojciech Nowicki z PAIH.

Jak dodaje, korzystają z nich ci przedsiębiorcy, którzy nie mają swoich stoisk, mogą oni też korzystać ze strefy rozmów biznesowych.

REKLAMA

Dodatkową wartością korzystania ze strefy rozmów biznesowych na narodowym stoisku jest pokazanie, że przedsiębiorstwo korzysta z rządowego poparcia.

− To ma szczególne znaczenie na rynkach pozaeuropejskich, szczególnie azjatyckich – dodaje, gość radiowej Jedynki.

Największymi odbiorcami polskiego sektora mody są kraje europejskie: Niemcy, Czechy, Rumunia, Rosja i Węgry.

Ale polskie firmy coraz śmielej wchodzą też do Egiptu, Arabii Saudyjskiej, Kataru oraz na rynki dalekowschodnie.

REKLAMA

Aleksandra Michałek – Tycner, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej