Repolonizacja mediów. Michał Dworczyk: nie ma takich planów, nie ma projektu ustawy

- Dzisiaj nie ma w ogóle mowy na ten temat, nie ma takich planów, nie ma żadnego projektu ustawy - zapewnił szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk, odnosząc się do wcześniejszych wypowiedzi wicepremiera Jarosława Gowina na temat repolonizacji mediów w Polsce.

2019-06-21, 10:06

Repolonizacja mediów. Michał Dworczyk: nie ma takich planów, nie ma projektu ustawy

Wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin zapowiedział w środę w Kartuzach w woj. pomorskim, że w przypadku zwycięstwa Zjednoczonej Prawicy w jesiennych wyborach parlamentarnych jednym z zadań rządu będzie repolonizacja mediów.

Powiązany Artykuł

sellin jedynka 1200 .jpg
Jarosław Sellin: na razie nie podejmujemy tematu repolonizacji mediów

Michał Dworczyk pytany w piątek w Radiu Zet o tę wypowiedź powiedział, że nie wie, czy będzie jakakolwiek repolonizacja mediów.

Szef KPRM wskazał, że Jarosław Gowin mówił, iż nadmierne skupienie w rękach jednej firmy, czy to polskiej czy zagranicznej, części rynku medialnego, nie jest dobre i że w związku z tym warto rozważać rozwiązania, które to uregulują. - Jarosław Gowin dodał przy tym, że takie rozwiązania funkcjonują czy to we Francji czy w Niemczech. Te rozwiązania polegają na tym, że jeden podmiot nie może skupiać zbyt wielu procent danego segmentu rynku medialnego - powiedział Michał Dworczyk.

"Warto rozmawiać o regulacji rynku medialnego"

Dopytywany czy na pierwszym miejscu "do odbicia" jest Onet, gdyż należy do niemieckiego wydawcy, Dworczyk odparł, że nie będzie spekulował "na temat niewypowiedzianych słów, czy nienapisanych ustaw". - Dzisiaj nie ma w ogóle mowy na ten temat - podkreślił szef KPRM.

REKLAMA

Zwrócił jednocześnie uwagę, że Jarosław Gowin jest szefem niezależnej partii - Porozumienia. - Może wypowiadać swoje zdanie, tak jak w każdym demokratycznym kraju każdy polityk, każdy obywatel - powiedział Michał Dworczyk.

- Nie ma takich planów, nie ma żadnego projektu ustawy, a co do tego, że warto rozmawiać o regulacji rynku medialnego, to oczywiste. Warto czerpać z dobrych wzorców - mówił szef KPRM podając jako przykład Francję i Niemcy.

bb

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej