Polskim e-sklepom rośnie zagraniczna konkurencja
Z raportu firmy Gemius wynika, że Polacy kupują coraz częściej i chętniej online, także korzystając z oferty zagranicznych sklepów. Już co czwarty internauta w Polsce dokonał tego typu e-zakupów.
2019-06-28, 11:10
Z danych Gemiusa wynika, że 26% internautów w Polsce dokonało zakupu w zagranicznym sklepie internetowym.
Otwartość polskich e-konsumentów na zakupy transgraniczne wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku o trzy punkty procentowe.
Coraz więcej firm z krajów ościennych i nie tylko uruchamia sklepy internetowe w lokalnych wersjach, przyjaznych dla polskich kupujących.
- Dla rodzimych e-sklepów oznacza to wzrost konkurencji, dlatego nieuniknionym krokiem w ich rozwoju powinno być jak najszybsze rozpoczęcie sprzedaży zagranicznej - skomentowała Joanna Pieńkowska-Olczak, Członek Zarządu PayU SA.
REKLAMA
Jeszcze dwa lata temu aż 30% badanych, którzy zadeklarowali, że nie robią zakupów w sieci, obawiało się bezpieczeństwa płatności. Obecnie wskaźnik ten spadł do 17%.
PayU, ak, NRG
REKLAMA