W Polskim Radiu zainaugurowano kampanię "Jest nas 60 milionów"

Porozumienie w tej sprawie podpisali we wtorek w Polskim Radiu m.in. marszałek Senatu Stanisław Karczewski, prezydencki minister Adam Kwiatkowski i szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański. Celem kampanii jest przekazywanie Polakom mieszkającym w kraju informacji o codzienności tych, którzy z Polski wyemigrowali.

2019-07-30, 16:00

W Polskim Radiu zainaugurowano kampanię "Jest nas 60 milionów"
Dyr. PAI Mariusz Pawłowski, prezes stow. "Wspólnota Polska" Dariusz Piotr Bonisławski, prezes TVP Jacek Kurski, Adam Kwiatkowski (Kancelaria Prezydenta), marszałek Senatu Stanisław Karczewski, przew. RMN Krzysztof Czabański, prezes PR Andrzej Rogoyski, szef PAP Wojciech Surmacz, red. nacz. "Do Rzeczy" Paweł Lisicki oraz prezes PTLiR Juliusz Marek. Foto: Robert Bartosewicz / Polskie Radio

Posłuchaj

Uroczystość inaugurująca kampanię "Jest na 60 milionów" (Polskie Radio 24)
+
Dodaj do playlisty
  • Rusza kampania "Jest nas 60 milionów"
  • Zakłada ona emisję programów skierowanych do Polaków zarówno w kraju, jak i za granicą
  • Stanisław Karczewski podkreślił, że kampania jest dla wszystkich Polaków
  • - Ambicją Polskiego Radia jest to, żeby nawiązywać kontakty z rozgłośniami polonijnymi rozsianymi na całym świecie - powiedział Andrzej Rogoyski

Kampania ma przekazywać Polakom mieszkającym w kraju informacji o codzienności tych, którzy z Polski wyemigrowali. Równocześnie do Polonii mają docierać wiadomości o tym, jak zmienia się ich ojczyzna. Akcja ma też zachęcać polskich emigrantów do powrotu do kraju.

Porozumienie dotyczące realizacji kampanii "Jest nas 60 milionów" podpisane zostało we wtorek 30 lipca w siedzibie Polskiego Radia przez sygnatariuszy kampanii: Stanisława Karczewskiego - Marszałka Senatu RP, Adama Kwiatkowskiego - Sekretarza Stanu w Kancelarii Prezydenta RP, Krzysztofa Czabańskiego - Przewodniczącego Rady Mediów Narodowych i Dariusza Piotra Bonisławskiego - Prezesa Stowarzyszenia "Wspólnota Polska".

Podpisy pod dokumentem złożyli również przedstawiciele reprezentujący partnerów medialnych akcji: Andrzej Rogoyski - Prezes Zarządu Polskiego Radia, Jacek Kurski - Prezes Zarządu TVP, Wojciech Surmacz - Prezes Zarządu Polskiej Agencji Prasowej, Paweł Lisicki - Redaktor Naczelny Tygodnika "Do Rzeczy", Mariusz Pawłowski - Dyrektor Polonijnej Agencji Informacyjnej i Juliusz Marek - Prezes Stowarzyszenia "Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne".

Powiązany Artykuł

Polskie Radio Krzysztof Czabański 1200.jpg
Krzysztof Czabański o akcji "Jest nas 60 milionów": działanie na rzecz racji stanu

Minister w Kancelarii Prezydenta, Adam Kwiatkowski ma nadzieje, że kampania przyczyni się do popularyzacji wiedzy o Polakach. - Mamy się czym chwalić. Nie tylko tym, że jest nas 60 milionów, ale tym, jak te 60 milionów ludzi zaistniało w historii miejsc, w których się znaleźli - podkreślił.

- Rozmawiając z naszymi rodakami bardzo często dowiadujemy się o rzeczach, o których wcześniej nie wiedzieliśmy. Jestem przekonany, że ta akcja wypełni tę lukę - powiedział Adam Kwiatkowski.

REKLAMA

PolskieRadio24.pl

Stanisław Karczewski: będziemy budować wspólnotę Polaków na całym świecie

Stanisław Karczewski podkreślił, że kampania "Jest nas 60 milionów" jest dla wszystkich. Zapowiedział, że będzie ją wspierał w mediach społecznościowych.

>>>[CZYTAJ RÓWNIEŻ] "Jest nas 60 milionów". Rusza kampania dotycząca Polonii

REKLAMA

- Będziemy poznawać się, chwalić się tym jak się rozwijamy i poznawać Polonię oraz budować mosty. Mam nadzieję, że po tych mostach bardzo dużo Polaków będzie przyjeżdżało i wracało do Polski - powiedział marszałek Senatu. 

Polityk mówił również, iż "marzy mu się" budowa "muzeum powrotów do Polski". - Żeby ci młodzi ludzie, którzy zakochują się w Polsce, przyjeżdżali do nas, uczyli się, studiowali, zakładali rodziny i tu pracowali, razem z nami budując przyszłość - zaznaczył.

Krzysztof Czabański o kampanii "Jest nas 60 milionów"

- To inicjatywa, która narodziła się w mojej rozmowie z panem prezesem Dariuszem Bonisławskim, który jest prezesem Stowarzyszenia "Wspólnota Polska". Rozmawialiśmy o tym, jak informować wzajemnie Polonię o Polsce i Polskę o Polonii. Doszliśmy do wniosku, że można zrobić taką właśnie kampanię społeczną - mówił we wtorek wieczorem w "Gościu Wiadomości" szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański

- Wspólnota polska, która jest pod opieką Senatu RP wymyśłiła tę całą akcję. Naturalne jest, że madia publiczne, w tym pod patronatem niejako Rady Mediów Narodowych, dołączyły do akcji, ponieważ jest ona elementem pracy na rzecz polskiej racji stanu. A media publiczne mają ten obowiązek, żeby wzmacniać polską rację stanu - dodał Krzysztof Czabański.

Andrzej Rogoyski: Polskie Radio jest zakorzenione w tradycji łączności z Polonią

Prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski mówił o zaangażowaniu instytucji w akcję. - Pomyślałem sobie, że to nie przypadek, że Polskie Radio, ze swoimi tradycjami sięgającym czasów przedwojennych, zostało w ten sposób uhonorowane. Już wtedy na falach Polskiego Radia można było usłyszeć audycje, które nawiązywały do Polonii rozsianej na całym świecie - powiedział.

REKLAMA

Powiązany Artykuł

Jedynka Stanisław Karczewski 2 1200.jpg
Stanisław Karczewski: Polacy za granicą to oczko w głowie senatu

W opinii Andrzeja Rogoyskiego Polskie Radio "jest głęboko zakorzenione w pięknej tradycji łączności z Polonią". Podkreślił, że inicjatywa "uruchomiła inicjatywy wewnętrzne". - Już można było usłyszeć audycje z Kurytyby - zaznaczył.

- Ambicją Polskiego Radia jest to, żeby nawiązywać, to się już dzieje, kontakty z rozgłośniami polonijnymi rozsianymi na całym świecie - dodał Andrzej Rogoyski.

20 milionów Polaków poza krajem

60 milionów to szacunkowa liczba wszystkich osób polskiego pochodzenia. Niecałe 40 milionów z nich mieszka w Polsce, 20 milionów - poza granicami kraju.

msze

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej