Kara za nieuczciwi telemarketing. UOKiK wydał decyzję

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył blisko 37 tysięcy złotych kary na firmę Arstele, która dzwoniła do klientów i zapraszała ich na badania, organizowane przez inną spółkę. Urzędnicy ustalili, że Arstele wprowadzała rozmówców w błąd i nie informowała rozmówców o tym, że w czasie badań i pokazów prowadzona będzie sprzedaż.

2019-10-29, 14:26

Kara za nieuczciwi telemarketing. UOKiK wydał decyzję
Firma Asmanta Call Centernie miała pozwolenia właścicieli numerów telefonicznych na marketing bezpośredni. Do UOKiK wpłynęły skargi od konsumentów.Foto: shutterstock, Autorstwa ASDF_MEDIA

Z ustaleń UOKiK wynika, że telemarketerzy nie informowali o tym, że podczas spotkania odbędzie się sprzedaż, a także nie mieli zgody konsumentów na przekazanie informacji marketingowych - czytamy w komunikacie UOKiK.

Kara za nieuczciwość

Według prezesa Urzędu firma Arstele naruszyła w ten sposób zbiorowe interesy konsumentów. W związku z tym nałożył na nią 36 825 złotych kary i nakazał jej zaprzestania tego typu działań. 

Na telemarketing musi być zgoda

UOKiK podkreśla w komunikacie, że zgoda na telemarketing musi być jasno wyrażona przez klienta.

- Przypominamy, że każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy - pisze urząd.

REKLAMA

PolskieRadio24.pl, UOKiK, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej