Szkodliwe dla Polski przepisy wejdą w życie? Europosłowie nie składają broni
Jest zgoda unijnych ambasadorów na przepisy regulujące transport międzynarodowy, uzgodnione w ubiegłym tygodniu przez negocjatorów z Parlamentu Europejskiego i krajów członkowskich. Z informacji brukselskiej korespondentki Polskiego Radia Beaty Płomeckiej wynika, że dziewięć krajów było przeciw, w tym Polska, dwa wstrzymały się od głosu. Nie wystarczyło to jednak do zablokowania regulacji.
2019-12-20, 15:00
Decyzja dotycząca przepisów transportu międzynarodowego zapadła na spotkaniu ambasadorów państw członkowskich w Brukseli.
Powiązany Artykuł
![ke 1200 komisja europejska 1200 free.jpg](http://static.prsa.pl/images/dd844716-b885-421e-a081-a4674d9c175a.jpg)
Ustawa ws. sądów. Komisja Europejska apeluje do polskich władz
Przypomnijmy, chodzi o przepisy zaostrzające zasady dotyczące płacy i pracy zawodowych kierowców.
Polska, która ma największą flotę transportową w całej Unii, obawia się, że regulacje będą się wiązały ze wzrostem biurokracji i kosztów, a to doprowadzi do utraty konkurencyjności polskich przewoźników na unijnym rynku.
Nowa KE przeciw
REKLAMA
Warszawa uważa, że kraje Europy Zachodniej, które naciskały na te przepisy, chcą się pozbyć tańszej konkurencji z Europy Środkowo-Wschodniej. Ale zastrzeżenia do uzgodnionych regulacji ma także nowa Komisja Europejska, która skrytykowała kompromis z ubiegłego tygodnia.
Dziś powtórzyła ona, że za kilka tygodni przedstawi swoją analizę i nie wyklucza, że zaproponuje zmiany. Komisja uważa, że uzgodnienia zawierają nowe elementy, których nie było w propozycji przedstawionej przez poprzednią Komisję i że są one sprzeczne z unijną polityką klimatyczną.
Polscy deputowani będą walczyć
Powiązany Artykuł
![tiry transport 1200.jpg](http://static.prsa.pl/images/a48dad48-4a3b-49bd-abdd-6320c142f207.jpg)
Pakiet mobilności. Polscy europosłowie: doszło do pozytywnego zwrotu
Chodzi przede wszystkim o obowiązkowy powrót ciężarówek do państw, w których zarejestrowane są firmy transportowe raz na osiem tygodni. Komisja uważa, że doprowadzi to do wzrostu emisji CO2 i zanieczyszczeń i spowoduje większy ruch na drogach.
Zgoda ambasadorów nie kończy jeszcze prac nad przepisami. Teraz zajmie się nimi Parlament Europejski, a polscy deputowani już zapowiedzieli że nie składają broni i zgłoszą poprawki łagodzące niektóre zapisy.
REKLAMA
st
REKLAMA